Tips jaga badan di kala 'berkurung' di rumah.

by - Ahad, Mei 30, 2021

PKP datang lagi.. PKP datang lagi.. PKP datang lagi ! Adoilah.. Camana nih ? Nak gym tak leh. Nak workout tak leh ! Takda feel nak workout tanpa peralatan ! Huhuhu.. Kan kan ? Sebenarnya boleh jer.. Amik peluang ketika ni untuk hilangkan lemak di badan. Buat senaman yang membakar kalori dan seterusnya bina otot otot. 

Nak bakar kalori ni , banyak je cara. Di Internet ada je video video yang boleh kita tiru. Dari asas hinggalah ke level padu padu punya ! Manfaatkan segala barang barang yang ada di depan mata. Contoh tangga ke.. meja ke.. botol dan apa apa je yang ada. Kalau ada duit , boleh beli peralatan seperti resistance bands secara online. Aku suka lagi guna tali getah tu. Terasa kepadatan bila gunakan. Huhu..

Bab pemakanan pulak ,  memang yang ni aku kena jaga ! Bukan apa.. Aku ada masalah dengan tekanan darah tinggi maka aku kena elakkan makanan yang mampu beri kesan buruk pada aku. Maka aku kena pilih makanan yang baik baik. Dan whey protein yang aku amik kali ni adalah Whey MMX dari Nutrion Pro. 

Kenapa Whey MMX ? 




Sesuai untuk lelaki perempuan, terutamanya kepada mereka yang ingin membuat cutting atau nak  mengurangkan lemak dalam badan dan dapatkan badan yang lean fit . Kira macam aku ni, aku nak ada gak la skit skit lemak sebagai kenangan. Kang kalau lean sangat , letih nak jaga. Aku pun suka makan. Hahaha.. Aku makan , aku bakar ! Haaa... Tapi makan tu jaga jaga la juga. Elak makan yang berlemak, tinggi garam , gula , berminyak.. Terbabas tu memang la ada tapi tak pe la. Aku bukan nak masuk pertandingan pun. Lebih pada kepuasan diri dan paling utama ialah kesihatan. 

Bahan yang digunakan terdiri dari bahan bahan yang Halal. Sijil Halal dalam proses kelulusan.  Manakala setiap scoop adalah 27 gram protein & 6 gram BCAA per serving yang akan membantu mempercepatkan pemulihan dan perkembangan otot. Sebanyak 160 calorie sahaja setiap serving. Membantu mengurangkan selera makan, dan ini akan mengurangkan pengambilan calorie lebihan Whey MMX hanyalah untuk memberikan protein, masih perlu makan makanan lain lagi untuk mendapatkan nutrien yang seimbang. Jangan gunakan protein sebagai pengganti makanan


Dapatkan Whey MMX di SINI dengan harga promosi.

You May Also Like

2 comments

  1. 1 Jun 2021 start lockdown. Aku duduk rumah kedai...memang hari hari guna tangga. Duduk tingkat 2. Memang hari hari bersenamlah otot otot aku ni ben. Oh ye ben, time lockdown ni singgah blog aku. Blog aku ni baru lagi. Sekarang ada cerita seram 10 minit buatan Malaysia dan indonesia. Tapi kebanyakan anak jati Malaysia yang buat filem pendek ni. Kalau ada masa singgah ye...boleh beraya di blog aku ni... filem10minit.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Ermm..simpan je lah lemak ni nak buat kenangan jugak..haha

    BalasPadam