Banyak makan tapi perut tak lawas ?

by - Mei 13, 2021


Fuh... kuruskah aku ? Hahahaha.. Apakah rahsianya ?? Korang tau kan aku bersenam dari mula aku berblog ni ? Badan aku naik turun cam belon jer terutama bila lepas Ramadan... memang badan akan naik bagai dipam pam ! Hahahaa.. 

Tak kisah la.. naik ke turun ke.. tapi yang buat aku pening kepala ialah bila banyak makan di hari raya ni tapi bila membuang.. tak lawas sangat ! Cerita benar dari dulu ni. Hahaha.. Bila tak lawas , mula la serabut. Perut rasa tak sedap. Buncit semacam bila pakai baju. Kan kan ? 

Bahasa kasarnya.. taik banyak lagi tu ! Hahahaa.. Maaf la yer. Tapi tu la hakikatnya ! Masuk banyak.. keluar hampas sikit jer ! Yang lain , tersangkut dalam tu ! Ramai jadi macam ni melainkan mereka yang takda masalah dengan pelawasan. Biasanya orang begini, jaga makan atau dalam pengambilan makanannya memang cukup serba serbi seperti buah buahan , sayuran hijau yang segar. Kalau jenis masuk protein seperti ayam, ikan , makanan laut atau makanan segera, memang akan bermasalah laa..

Aku punya kes.. memang amik banyak protein ! Maka paham paham je la.. Bila aku buat jus detox yang mana kandungannya banyak buahan dan sayuran , memang lawas la esok harinya. Tapi nak buat jus detox tu.. adoi laaa ! Sebulan sekali ok la.. Nak buat hari hari.. malas betul nak basuh juicer aku tu. Huhuh.. 

Nah.. hari ni., hari pertama Aidilfitri. Dari awal pagi dah makan macam macam. Dah tu, tak bersenam. Adoilahh.. Malam , sambung makan. Perut dah penuh ! Tak selesa dah rasa. Huhuhu... 
 

Baru-baru ni, aku ada review satu produk. Serius produk ni sangat sesuai dengan aku. Bila membuang pun , aku tak rasa pedih. Perut memulas pun takda la memulas cam tak sabar sabar dia nak keluar.. gitew ! Hahaha..  Kiranya sempat di tandas dengan selesanya. 

Dan sebab tu jugak la aku boleh post gambar kat atas tu. Hahahaha.. Dah clear segala hampas. Bila masuk balik, penuh la perut tu. Hahahah.. Sebab tu  kena bersenam dan jaga makan. Maka selamatlah perut. 

Tu je la.. aku nak kongsikan pada korang. Hahahaha... Nak tau apa aku amik eh ? Hehehe.. Aku amik menda ni bila aku makan banyak jer. Bukan hari hari pun. Tak nak bergantung sangat. Tapi benda ni memang berguna sangat ! Bahan yang digunakan pun bagus woo.. memang jenis yang aku selalu guna dalam jus detox aku.. Ada beet root dan ada lemon.. Padu kan ? Hahaha.. 

Ok... baca kat SINI..

You May Also Like

1 comments