Masalah lawas? Susah nak buang air besar? Cubalah Demitox ni !

by - April 29, 2021

Hari ke 3 aku guna Demitox ni. Awalnya kesan dia , memang masuk tandas je la aku. Memang membuang jer. Tapi tak memberi kesan pedih pada bahagian tuttt.. Haa ! Biasanya kalau kita sakit perut membuang tu, berkali kali akan beri kesan kan ? Tapi ni tidak. Jujur ni.. Pada aku la.. Orang lain tak tau la. Tapi berdasarkan pengalaman aku yang pernah sakit perut akibat salah makan atau makan makanan pedas, memang birat la jawabnya ! 

Hari kedua.. aku masih ambil Demitox ni. Aku nak clearkan segala hampas dalam perut aku ni. Maklumlah, bulan puasa ni makan macam macam. Yang bagusnya ialah.. walaupun aku keluar masuk tandas , aku masih bertenaga cam biasa. Tak penat pon. Tak rasa cam kesan cirit birit gitu. Seronok lak tengok perut leper jer. Hahahaha.. 

Nasib baik aku berada di rumah jer. Maka senang nak ulang alik ke tandas. Buang air kecil pun kerap jer. Clear dan jernih. Fuh... lain macam lak rasanya. Teringat ketika aku belajar detox di Phuket beberapa tahun dulu. 

Nak kata lapar lepas membuang tu, takda la pulak. Kalau berdasarkan pengalaman aku , kalau dah berkali kali membuang tu.. memang akan kelaparan dan kepenatan. Hee.. tapi ni tak. Eh.. ni kalau aku teruskan sehingga hujung Ramadan , rasanya boleh hilang berkilo gak ni.. Kali terakhir aku timbang berat aku ialah 93kg.. Ok , jap aku timbang berat .. tapi sejujurnya aku tak percaya pada timbangan ni sangat sebab kadang kadang yang kurang tu ialah air je pun atau hampas dalam perut tu dah clear. Hahaha.. Tapi lemak tu tetap ada sehinggalah kita hilangkan dengan cara yang betul seperti penjagaan makanan dan juga bersenam

Tapi yang penting ialah.. badan aku rasa amat selesa sangat sebab perut sudah clear ! Heheheh.. Korang yang banyak makan ketika berbuka ni, aku syorkan la Demitox ni. Jangan risau.. bahan yang dia guna tu ok.. Ubi Bit Merah dan Gam Arab jer..






Kalau guna cawan dan kacau, amik masa skit. Tapi jika guna shaker atau botol, 5 kali goncang je dah larut dan boleh minum. Amik sebelah malam yer. Jangan lewat malam. Bagi aku, dalam jam 9-10 malam tu cun dah. Kalau pertama kali, jangan minum esoknya nak kerja. Hahaha.. Faham kan ? Amik ketika korang tak keluar gi mana mana. Sehari dulu. Tengok kesannya. Bila dah perut tu biasa.. ok la.. 

Penting kena buang segala hampas dalam badan kita. Kalau dibiarkan , boleh jadi toksin seterusnya bikin kita rasa tidak sihat.  Perut pun kembung semacam jer. Bila diamalkan , inshaAllah berat badan boleh turun. Tapi pastikan la kita jaga pemakanan dan air suam kena minum secukupnya. Jangan risau.

You May Also Like

1 comments

  1. Bulan puasa ni kitakan kurang air memang susah oii nak membuang, risau sembelit jer. Mungkin boleh cuba ambil Demitox nih pulak

    BalasPadam