Duit tak cukup nak beli makanan ! Nasib baik...

by - April 07, 2021

Aku puasa hari ni. Tapi tengahari tadi, aku terpaksa buka. Aku rasa pening pening lalat. Risau tekanan darah naik ! Terus aku buat air asam keping untuk turunkan tekanan darah aku. Camana aku tau turun ke tak turun ? Hahahaa.. Aku pun tak tau. Tapi dapat rasa perbezaan lepas minum tu. Aku kena duduk rehat sekejap. Pastu pening lalat tu hilang. 

Di dapur.. wife dah masak makanan awal pagi tadi. Tapi masalahnya, makanan tu untuk anak anak. Aku kan puasa. Maka takda makanan untuk aku. Hahaha.. Tak pe.. Dalam kepala aku dah tahu mana nak menghala mencari makanan. 

Lepas hantar Zahra , aku amik Qhaliff lak.  Kemudian aku tanya dia nak makan apa ? Dia bagitau la nak makan apa. Aku pun terus menghala ke Nasi Ayam Mafia. Dalam  3 minit je dari rumah aku. Sini , aku tapau jer. Senang. 

Tapi masalahnya.... tunai dalam dompet , ciput jer ! Hahahaha.. Abis laa.. Camana ni ? Tak pe la.. Aku beli untuk Qhaliff je la. Aku selongkar je la dapur kang. Malas nak gi ATM untuk keluar duit. Huhuhu.. Kalau keluar duit, tak sampai sehari aku belanjakan. 



Sampai di Nasi Ayam Mafia.. Terus aku scan MySejahtera. Kemudian beratur. Nampak Chef Joe.. terus tegur dia. Makin berisi gitu. Hahahaha.. Tapi masih terkawal. Ok la.. sibuk dengan bisnis kan ? Dulu masa PKP tergugat gak bisnis peniaga ni. Sekarang dah kembali ok.. Alhamdulillah. 

Pastu aku nak beratur.. Dia cakap ngan aku. Tak perlu beratur pun sebenarnya. Gi kat meja pastu scan QR Code. Kemudian ikut je arahan. 3 langkah je. Selesai ! Bayar online jer.. Wah ??? Bayar online jer ? Hahaha.. Bermakna aku pun leh la order sekali eh ? Huhuh.. Alhamdulillah... 

Aku order dua Nasi Ayam Mafia. Satu aku punya , satu lagi... Qhaliff. Aariz ? Dia kongsi ngan aku jer..





Tak sampai 10 minit pun tunggu. ke 5 minit ? Kang cakap 5 minit , nampak benar nipunya.. Hahaha.. tapi yang pasti aku tak sempat bukak Facebook pun. Oh ya la.. sibuk amik gambar nak buat entri gitu. Hahahah.. 

Alhamdulillah.. rezeki untuk aku dan anak anak hari ni.. Ada Nasi Harimau Menangis lagi.. Menu baru kat Nasi Ayam Mafia yang sering menambah menu menu baru. Yang Nasi Harimau Berantai Menangis ni ni , Chef Joe belanja sebab dia kata.. asal aku datang je, ramai orang datang pastu. Erk.. ahahah.. Dia wat lawak je tu. Tapi biasanya gitu la.. masuk kedai kosong.. pastu mesti ramai masuk kedai tu lak ! Adeh.. Kebetulan je tu.. kan kan ? 

Apa apa .. jom makan dulu.. lapaqq ! Esok je puasa. Hehehee.. 


 

You May Also Like

3 comments