Kalau malas makan sayur dan buah , cuba amalkan ni !

by - Oktober 09, 2020

 

Aku dah buat entri ni banyak kali... Tapi tak pe la. Aku suka nak berkongsi dengan korang sebab benda ni bagus sangat. Banyak manfaatnya jika diamalkan. Pada buah pinggang terutamanya. Kulit , tubuh badan kita dan banyak lagi khasiatnya. Segalanya bergantung pada apa yang korang masukkan. 

Ada yang tanya nak buat camana ? Campurkan semua jer.. Masukkan dalam slow juicer. Sekarang ni ada banyak jenis slow juicer. Kalau korang tanya aku , gi beli kat Seng Heng jer. Kenapa situ ? Sebab situ ada ada jaminan 1-1 , jika jadi ahli. Kalau rosak , boleh dapat baru. Tak payah nak tunggu antar repair gitu. Gitulah.. Tu beberapa tahun lepas la. Sekarang aku tak pasti. 

Apa yang patut ada ? Beet Root, epal hijau , lemon.. 3 ni pun ok dah. Tapi kalau nak cunkan kulit , tambah la timun , tomato dan carrot.  Kalau ada penyakit darah tinggi, boleh tambah daun saderi , buah beri , brokoli , 

Buat dalam satu jumlah yang besar.. simpan. Minum setiap pagi dan malam. InshaAllah. Amalakan dari sekarang. Jangan tunggu sakit baru nak amalkan. Huhuh.. Jaga juga diet pemakanan korang. Jangan main balun jer.. 


Baca juga : Kelebihan Beet Root di SINI

 

You May Also Like

6 comments