SWiPEL , produk pembasmi serangga yang wajib ada di rumah korang ! Tak ada , memang rugi la.

by - Ahad, Oktober 04, 2020

Dah lama aku tak guna produk racun serangga untuk menghalau atau menghapuskan serangga yang tak diingini di rumah aku mahupun di dalam kereta. Lalat , semut , lipas , nyamuk dan sebagainya. Hehehe...  Nape aku gelak ? Aku nak tulis tapi tak sampai hati lak... Hahaha.. Tak leh tulis pun sebab ni entri serius. Heheee.. 

Ok...serius talk !! Penggunaan serai wangi dalam menghalau serangga ni bukanlah baru lagi. Dah lama dah orang tau ! Aku je yang baru tau dan nak amik tau sangat sebab aku ada anak anak keci maka aku utamakan produk produk yang tidak merbahaya dan beracun di rumah aku. Maka SWiPEL dari AFY HANIFF Group ( M ) menjadi pilihan aku. 

Produk SWiPEL ni ada banyak. Tapi yang jadi pilihan utama aku ialah Serai Wangi Insect Repellent  dan Cleaner yang mana mampu bertindak dua dalam satu , pada satu satu masa ! Fuh... Dasat ! Maksudnya ? Maksudnya ialah.. selain dari bertindak menghalau serangga yang sering ganggu kita di rumah seperti lipas , nyamuk , lalat dan pada masa yang sama ianya mampu menjadi pewangi di rumah kita. Contohnya bila sembur kat sofa, langsir atau alas meja... mesti semut lari lintang pukang punya tapi di sekitar situ akan berbau wangi gitu.. Haaa.. ok la kan ? 

Haa , jangan risau sebab bahan bahan yang digunakan dalam Serai Wangi Insect Repellent ni berasaskan herba semulajadi. Confirm selamat pada manusia , haiwan dan persekitarannya. Haiwan tu jika korang bela kucing dan lembu la.. gitu haa ! 

Mampu membunuh 99.9% bakteria ! Dasat ? Heheee..Produk tempatan memang dasat. Kita je yang kurang amik tau.. eh , aku ! Hehehe.. aku pasti korang lebih amik tau berbanding aku. Uhuk... sian aku.









Kalau korang dah beli, ada aturan kat belakang tu. Cara guna dan juga bagaimana nak kendalikan serta langkah keselamatan bagi memastikan korang guna dengan betul. Tak susah pun nak guna. Sebelum nak guna tu , korang kena bersihkan dulu permukaan yang nak disembur. Pastu goncang sebelum nak sembur. Jangan lupa putarkan trigger pada stream atau semburan. Kalau tak putar , kang korang ingat rosak lak penyembur tu ! Agak kena putar nanti ! Hahaha.. Gurau.. 

Ok... jarakkan dengan objek yang nak disembur. Tak perlu sampai 1 meter. Tu penjarakan sosial dengan insan lain ! Yang ni , korang cuma perlu jarakan dalam 10 cm je gitu.. Supaya bila sembur tu, agak meluas la skit sasaran tu..  Tak perlu bilas tempat yang disembur tu..Jika nak guna pada tumbuhan atau haiwan , cairkan semburan pada nisbah 1: 3 . Faham ? Good. 

InshaAllah , masalah korang tu akan selesai. Kalau tak selesai gak, guna je la bom nuklear ! Heee..gurau gurau !! Jangan serius sangat naa.. 

Naaa.... ni beberapa lagi produk SWiPEL yang boleh korang gunakan dalam kehidupan harian korang bagi menyelesaikan masalah berkaitan dengan serangga perosak seperti lipas , nyamuk , tikus dan sebagainya. 






Nah... yang ni aku test power letak dalam kereta. Fuh , sekejap je semerbak dalam kereta. Bau dia , memang power la ! Memang pening aku dibuatnya. Hahahaha.. Wangi. Patutlah lipas pon leh lari.  Hahaha.. tapi yang ni bukan untuk letak dalam kereta tau.. tu letak dalam almari ha... Baru sesuai ! Untuk kereta ada kat atas tu.. cuba gi tengok semula.. 

Korang boleh dapatkan produk produk SWiPEL ni di MyDin , Tesco , Aeon Big, EconSave , Jusco dan banyak lagi tapi kalau malas nak gi , korang beli je online. Hehehe.. Klik klik klik dan bayar. Selesai ! Pastu tunggu la sampai depan rumah. Heheh.. Lagi pun kan sekarang ni kita kena elak dari keluar rumah memandangkan kes Covid 19 dah naik semula.. Huhuh.. 

Ok... untuk info lanjut , korang boleh dapatkan di : 

Facebook : AFYConsumer
Instagram : AfyHaniff_Consumer
Youtube : Afy Haniff
Website : Afyhaniff.com

You May Also Like

17 comments

  1. Pernah guna perfume kete afy haniff tu.wangi

    BalasPadam
  2. Wah ade dlm bntuk kiub dgn botol perfume kereta.baru tau ni..bole try beli..

    BalasPadam
  3. Macam menarik gak produk ni. Nnt nak try jugak laa.

    BalasPadam
  4. memang best guna ni...rumah wangi je...i is guna yg untuk mop lantai...sebab dalm rumah ada kucing...so boleh hilangkan bau kencing kucing dan lalat...lagipun bau serai wangi dia best xpening

    BalasPadam
  5. Kat rumah pakai yang jenis spray tu..memang wangi. Lepas ni nak cuba repellent candle lah pulak.

    BalasPadam
  6. Terbaik aben. Cx mmg support afyhaniff . Terbaik produk afy haniff!

    BalasPadam
  7. Samalah kita! Nina pun guna SWiPEL ni. Memang berkesan

    BalasPadam
  8. kalau serai wangi nie mmg sedap bauan dia. bgs utk menghalau serangga kecil

    BalasPadam
  9. ramai kata bagus, un tgk cafe kat um pun pakai..lagi teruja nak guna juga semburan serai ini .

    BalasPadam
  10. Nad pakai yang kitchen punya.. Memng takde bintaang semua datang

    BalasPadam
  11. Memang bagus sangat cari yang mampu bunuh bakteria ni sebab zaman byk kuman ni memang kena extra care, suka utk surface tu senang just spray je

    BalasPadam
  12. lipas kertas banyak kat rumah, nak guna jugak la!

    BalasPadam
  13. Paling suka cube tu. Wangi la. ku campak bawah sinki juga huhu

    BalasPadam
  14. Ok nak cuba jugaklah, rumah banyak betul semut!

    BalasPadam
  15. Ini berdasarkan pengalaman sendiri:

    Spray kat semut, semut mati. Puas hati betul.

    Boleh bunuh lipas juga pakai spray Swipel ni, cuma kena pastikan lipas terlentang, kemudian spray kepala dan badan dia. Spray banyak sikit, sampai agak2 bertakung cecair Swipel tu. Confirm lipas mati dalam masa 2 minit. Cara selamat, tak perlu beli spray aerosol yang beracun tu.

    Serious puas hati pakai produk Swipel ni

    BalasPadam