Kenapa bahaya guna cermin mata yang calar ?

by - Jumaat, Disember 10, 2021

Terasa sakit kepala tiba-tiba bila menonton television atau gunakan handphone. Pelik gak ! Nak kata tak pakai cermin mata, aku pakai jer. Aku ada bertanyakan pada rakan aku yang juga ada ilmu dalam penjagaan mata ni. Katanya..... Ha ! Ini menarik. Aku tak pernah tahu pun bab ni. 

Ada beberapa punca  jika ianya melibatkan cermin mata yang kita guna hari hari tu ! Pertama , calar ! Jika calar. cahaya masuk menerusi kanta cermin mata dan terkena pada bahagian calar tu.. apa jadi pada cahaya tu ? Mestilah akan pecah dan terbias ! Bila cahaya kena pada anak mata, dah tak tau nak fokus mana.. Secara amnya gitulah.. 

Antara bingkai yang popular sekarang

Keduanya , jika katanya dah lama. Maklumlah , kanta zaman sekarang ni banyak plastik. Jadi bila dah lama.. ianya akan mula pudar dan kabur. Melainkan jika kanta kita tu , jenis berkualiti. Macam aku punya ni jenis biasa jer. Dalam setahun dua memang kena tukar baru. 

Dalam erti kata lain, cermin mata aku ni walaupun bingkainya tip top tapi cerminnya perlu aku tukar. Memang terasa kelabu la penglihatan aku. Adeh...Dan memang ada je kawan kawan aku rajin tukar spek tiap tahun. Katanya sebab ni lah.. Dan juga bingkai kan sekarang murah murah dan banyak design. Duit ada , apa lagi ! Heeee... Takda duit, guna yang biasa biasa tapi mata mesti mau jaga ! Kalau rosak mata.. duit banyak pun tak guna ! Nak operate mata , lagi mahal ! Haa..cenggitu.. 

Betullah gak kan ? Lebih lagi korang yang bekerja tu.. dan ditambah pulak sekarang ni , dengan kereta berlampu putih makin bermaharajalela di jalanan.. tak kira waktu dah pun diorang pasang ! Memang akan butakan mata bagi mereka yang puna masalah rabun silau ni ! Yang takda rabun silau pun akan terasa sakitnya di mata. 

Solusi bagi aku.. Esok kena pergi ke Eyes Vision Group di Sungei Wang. Kat sini je memang cepat siap la spek kalau buat. Harga pun leh kawtim gitu.. Dan paling mudah.. bagitau je berapa bajet kita, diorang akan syorkan mana mana bingkai dan cermin untuk kita. Pastikan ada anti UV dan juga anti silau yer ! Penting sekarang ni.. 


Bingkai tahan lasak. Kena tukar cermin setahun sekali. Cermin bajet ok dah.


Antara yang setia kembali ke Eyes Vision Group kerana servis yang memuaskan hati.

Antara selebriti yang jadi pelanggan setia



Booking sekarang atau walk in je terus ke Eyes Vision Group. Nak berwhatsapp untuk pertanyaan pun boleh. 

Alamat Eyes Vision Group :  Ground Floor G-096, Sungei Wang Plaza, Plaza Bukit Bintang, 55100, Kuala Lumpur
Whatsapp : Mr. Jun ( 0163636464 )








You May Also Like

3 comments

  1. Ya betul².. lens dah calar tak bagus pakai. Nina pun kerap gak tukar spek. Alang² murah tiap tahun tukar style gitu. Janji lens Alpha Blue sebab kualiti tiptop

    BalasPadam
  2. Baru tahu, patut la semacam je bila pakai cermin calar

    BalasPadam