Kita hidup hanya sekali ..

 

Tujuan kita atas muka bumi ini hanyalah satu ... beribadat kepada Allah s.w.t  .. Tiada yang lain selain itu saja .. Apa saja yang kita buat segalanya berniatkan kerana Allah ..

Tapi sebagai manusia yang serba kekurangan , kita lebih kerap leka dari mengingatiNYA .. Lalai dan cuai .. segala perintahNYA , kita engkar .. malah ada yang lakukan tanpa rasa bersalah lagi .. seolah olah kita akan hidup selamanya .. Paling teruk ,  ada siap boleh fikir , 'nanti aku tua , aku bertaubat la.. skang aku nak enjoy dulu ' ..

Hurm.. terkenangkan kawan aku yang terdampar di hospital akibat ketumbuhan dalam kepala tu , sedikit sebanyak menyedarkan aku betapa semalam kita sama sama bergelak ketawa tapi kita tak sedar sebenarnya bilakah ajal kita ? Sedap mengumpul dosa dari pahala dengan berfikiran lambat lagi kita akan mati !

Kawan aku tu , sama cam aku dulu .. Kitorang kerap sakit kepala dan akhirnya dua dua ada penyakit darah tinggi ! Huh.. Pada mulanya aku fikirkan dia stress sbb kerja tapi setelah rakan aku bagitau punca sebenar , barulah aku tau hakikatnya ..

Aku sendiri pon selalu sakit kepala .. kebelakangan ini saja dah kurang sedikit .. Aku malas nak fikir masalah dunia lebih lagi bab remeh temeh terutama bab blog ni ..

Aku sayangkan blog aku.. aku sayangkan rakan rakan blogger yang aku kenali .. Kita sama sama jaga dan semai .. Ingat , blog adalah satu jambatan penghubung yang amat pantas menyebarkan maklumat .. Kita gunakan dengan betul dan bijak .. Jangan salahgunakan sama sekali ...

Sebagai blogger , kita mati tinggalkan blog .. Apakah kandungannya yang akan dibaca oleh pembaca kita nanti ?

21 ulasan:

  1. semoga Allah merahmati kita semua...hanya kepadaNya kita berserah dan tempatNya jua kita akan dikembalikan...

    BalasPadam
  2. insaf~ thank you encik ben. kita hidup ni kena saling mengingati. mana yang baik dijadikan tauladan, yang buruk dijadikan sempadan.

    BalasPadam
  3. oh janganlah begitu...
    sedih sekejap...
    semoga kawan abang Ben tu boleh sembuh...
    dan semoga abang Ben dikurniakan kesihatan yang baik...
    (n_n)

    BalasPadam
  4. tersentuh baca entry abg ben yg nie... tringt dosa2 yang lalu.. ntah sempat atau tidak nak bertaubat.. harap sempat.. Amin.. mekasih abg ben..dah mengingtkan sesama muslim. :)

    BalasPadam
  5. berbakti la dengan blog...yezzzaaa!!!

    BalasPadam
  6. setuju jugok... biarlah mati meninggalkan blog yg bagus dibaca

    BalasPadam
  7. Hmmm... Betul jugak kann... Kalau kandungan kita ni byk sgt benda2 yang tak guna, kalau kita mati nanti, selagi orang baca, kita akan dapat dosanye kan.. Hmmm...

    BalasPadam
  8. betul... setuju sangat2!!
    blog adalah satu jambatan penghubung yang amat pantas menyebarkan maklumat ...

    BalasPadam
  9. oke!sirius insaf..setuju gila dgn bro ben.. =)

    BalasPadam
  10. kita tak hidup hnya sekali le..tp 2 kali..
    1 kali kt dunia, kali ke 2 kt akhirat

    BalasPadam
  11. huhu..sedih bace entri ni.

    ingat lagi kata2 shahirul, kepada tanah kita dihidupkan kepada tanah juga kita dikembalikan..

    BalasPadam
  12. InsyaAllah..
    posting yang menekan ke arah positif dan berpengetahuan membawa pahala hingga ke mati..;)

    apisv3.blogspot.com

    BalasPadam
  13. betul... semua kita tinggalkan, kalau baik, baiklah...dan juga sebaliknya :)

    BalasPadam
  14. Sy juga slalu sakit kelapa..:-)

    BalasPadam
  15. tacingggg T___T jom sm2 kite jaga blog mcm kita jg kesihatan kita..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.