Aku mencontohi PAPADOM

by - Selasa, Februari 22, 2011

 

Tengok cerita PAPADOM ? Satu filem yang memberi aku satu semangat untuk berjaya .. Setiap kejayaan memerlukan pengorbanan..

Ramai tanya aku ..Wife tak kisah ke ? Aku dok berkepit je ngan laptop ? Hehe.. Untuk pengetahuan , wife aku antara silent reader aku.. Wajib dia bukak dan baca bila sampai opis.. dia akan baca semua entri entri aku yang malam semalam punya .. haaa ..

Untuk berjaya , bukan mudah .. Jika ada cita cita , maka perlu ada usaha .. Nak jadi blogger ? Semua orang boleh .. Tapi untuk menjadi blogger yang sebenar sebenar blogger , berapa ramai yang sebenarnya mampu ? Tak semua .. Berapa ramai yang benar benar mampu menulis ? Tak semua ...

Sama gak jika kita g audition MENTOR .. Tu diaa.. beratur orang nak mencubanya .. Ada sampai pasang niat nak mengubah nasib keluarga .. Hurm.. Aku tak nak komen bab tu .. Tapi berapa ramai yang layak ? Yang benar benar ada bakat ?

Bakat ... samada terpendam atau diasah .. Jika ada minat , maka asahlah .. Belajar selok belok .. Jika terpendam , keluarlah .. tunjukkan .. tajamkan .. Tapi yang aku perasan , ramai yang gemar menjadi 'blogger popular'  dari blogger sebenar ...

Blogger popular ni , apa yang aku nampak cumalah popular di satu satu kelompok saja ... Sayangnya begitu kan ? bukan takde bakat .. Ada !!! Sangat sangat berbakat ! tapi gemar dihabiskan masa itu dengan 'melepak'  ...

Maaf aku cakap.. aku bukan nak perli atau mengutuk .. aku pon lebih kurang jer .. Tapi apa yang aku buat ialah , aku cuba tajamkan penulisan aku .. cuma lebih beremosi lagi agar pembaca lebih mampu menghayatinya .. Dari situ aku tau di mana kekuatan penulisan aku ..

Aku nak trafik tinggi ? Mudah je .. setiap hari aku buat segmen .. pasti tinggi ... tapi bukan itu tujuan aku buat blog .. Segmen adalah untuk aku mempromosi blog .. antara blog aku dengan blog yang lain .. tu segmen .. Tapi bila aku menghasilkan entri , maka itulah kata kata hati aku ..

Jika ramai yang masuk dan baca .. maka aku telah berjaya menghasilkan sesuatu .. sesuatu yang aku tulis dari hati aku sendiri.. dan mereka masuk untuk membacanya .. Apakah itu kepuasan yang aku cari ???

YA !

You May Also Like

23 comments

  1. ternyata encik ben berjaya menghasilkan sesuatu dari hati encik ben sendiri. congrats and all the best~ ;)

    BalasPadam
  2. from bottom of abg BEN's heart.
    haha!XD

    BalasPadam
  3. sungguh bermakna entri ni bro..sebelum tdo dapat baca entri2 cni at least bukak minda nak fikir apa sebelum mata terlelap..thanks bro..banyak bagi tunjuk ajar secara langsung atau tak langsung.. cayalah!..i always like ur style!

    ttbe panjang plak malam nie..hehe..

    BalasPadam
  4. minat leh pupuk..heheee janji usaha no 1..ngeeee

    BalasPadam
  5. setuju benor dengan bro ben... sama-sama jadi blogger sebenar..:)

    BalasPadam
  6. sgt2 setuju!im your great private stalker!huhu.1st time bagi komen sbb baru wat blog.so, tunjuk ajar ku sifu~~ :))

    bloknoktah.blogspot.com

    BalasPadam
  7. perghh..bila la nak jadik cam abg ben ni..kena banyak belajar ni.. :)

    gogo bro ben ! hoo

    BalasPadam
  8. smart lah lu bro :)

    BalasPadam
  9. Salam Ben .. kerana engkaulah ... aku selamba je meniru idea segmen ko. Sebab memang terbuktilah ia dapat meningkatkan trafik tapi paling penting, ia dapat bantu ramai blogger untuk timbul ...

    Dan siyes .. kalau seorang newbie dapat komentar atau blognya dipaparkan di entri blogger yang memang dah otai ... surely ada bangga dan minatnya juga dalam blogging akan bertambah.

    BalasPadam
  10. @putERi-kAtEk

    A- je katek? A-+ la..hahaha~

    thanks enchek ben untuk entry ni..saya dapat rasa emosi di situ...:)

    BalasPadam
  11. oh iya.memang benar itu, jgn kejar populariti yg sementara, biarlah menulis tu memberi IMPUT, ILMU dan BERMAKNA.

    BalasPadam
  12. askum abg ben...
    sy pon minat sgt tgk papadom...n nk berjaya kena mula dr bwh kan...sy sndirik pon new blogger, dan cube utk jadik sorg blogger wlpn mgkin susah nk wat...but, insyaAllah, i can do it!

    BalasPadam
  13. Nak berjaya juga kena ada perancangan dan kerjasama dengan pelbagai pihak. Win-win situation.

    Cam cerita PAPADOM, sorang otai bab masak, sorang otai bab marketing dan sorang otai bab operasi. Bersatu kita teguh. Betul tak En. Ben.

    BalasPadam
  14. Rasa bersemangat...
    Rasa tercabar...

    Bagus kuasa penulisan en ben...

    BalasPadam
  15. bro BEN : setuju stetmen yam yu berikan di atas...bidang penulisan berkaitan dengan seni...seni perlu ada bakat...yu sangat berbakat itu memam x dapat dinafikan lagi...('',)

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1.New Entry "My Sleeping Angel Contest"

    BalasPadam
  16. betol 2 bro ben, slama sy berblog hampir 2 bulan nie ada jugak sy jumpa blogger yg tonjolkan diri dari blog mereka. terbaru nie sy jumpe blogger pijak blogger. maksud sy ada blogger cuba menjatuhkan blogger lain walaupun sbenarnya blogger yg dia cuba jatuhkan itu merupakan kawan baik dan selalu menolong beliau. manusia2...

    BalasPadam
  17. pergh. . kata2x abg AB wat saya rasa. . abg AB nie mmg BIJAK !

    BalasPadam