Tiada lagi kedamaian ..

by - Februari 24, 2011

 

Salam.. selamat pagi ..

5 tahun ... Satu jangka masa yang cukup panjang bagi aku untuk beraada di satu satu tempat.. biasa aku hanya boleh melekat sekurang-kurangnya 2 tahun saja .. Tapi aku di sini sudah lebih 5 tahun dan bermakna aku gembira di sini ..

Walaupun ada pergolakkan kecil tapi seringkali dapat diselesaikan dengan baik tapi ini nampaknya ada yang 'bermain kotor' .. Sangat sangat menyedihkan .. Geram ? Jangan cakap la ...

Hendak diadukkan pada siapa ? Segalanya dah termakan hasutannya.. Hurm... Semalam , aku tengok ASTRO , Mistik Alam Misteri ... Sebijik betul situasinya ... Astagfirullah al'azim ..

Tidak takut pada Allah kah ? Tapi bila melihat orangnya , mmg rasanya spesis tak kisah ... Cuma tu lah .. yang tak bersalah telah menjadi mangsa ... Dan 'virus' ini semakin merebak sehinggalah dia berkuasa 100% tempat tu ... Hurm...

Apakah di dalam kepalanya ? Apakah dia tidak sedar nyawanya milik Allah ?? Apakah dia tak sedar yang dia sendiri akan menemui Allah ? Tapi nak kata apa dah kan .. bila mata hati dibutakan dek syaitan ... segalanya menjadi hitam ...

Nak bekerja pon dah jadi malas..Pada siapa nak pergi mengadu .. Hanya tunggu masa jer ..

You May Also Like

10 comments

  1. hilang percaya pd Allah dan buat sesuatu yg merugikan diri sendiri memang lah merugikan.sighhh...ade jgk org camni. =.=

    BalasPadam
  2. mintak dijauhkan segala jenis benda2 khurafat itu pakcik beng..

    BalasPadam
  3. BA
    penuh tersirat ni..
    sabr je la..
    Jemput ke:ALL IN ONE

    BalasPadam
  4. what goes around comes around.. ko abaikan jek org camtu mcm ko abaikan org ngutuk ko kat dunia blog ni ben.. kalo lebih2 sangat ko kasi henjut satu kali pon ok pe.. hehe..

    BalasPadam
  5. 5 tahun kat mana tu abg ? mereka tak takut sbb masih xnmpak azab tu ..hurmmm ~

    BalasPadam
  6. susahnya kalau hidup kita dianiaya... lebih sedih dan malang kalau kita dikenakan dengan ilmu hitam.. Ya Allah... mintak simpang... jauh2kan laaa...

    *orang yang guna ilmu hitam semestinya hati mereka lebih hitam..!*

    kan abg ben? hihihi..

    BalasPadam
  7. Tahniah Ben..u r great. Yup betul ckp ben..bukan senang nak puaskan hati semua org...bukan semua org sukakan kita..apa yg ptg Ben jgn patah semangat. Doa agar mereka mendapat hidayah dr pada Allah utk berubah..insyaAllah, mereka akan nmpak kebaikan apa yg Ben lakukan selama ini. Amin.

    BalasPadam
  8. as salam..

    perkara2 khurafat.
    hoh.kalau perkara2 yang boleh menjauhkan keredhaan-Nya terhadap kita? kena fikir2 juga tu ;)


    selemah2 teguran, adalah dengan hati dan doa. yuk! doakan yang baik untuk dia.

    BalasPadam
  9. abg AB. . ria suka baca entry abg AB. . penuh makna. .

    BalasPadam