Tuan Direktor !! Pilih Kasih Eh !! : Pilihan ?

by - Februari 25, 2011

 

Pada suatu hari...Ayin bersama adik perempuan nya Qaseh sedang membeli ikan di pasar basah...kemudian dengan secara tiba-tiba, Ujang terlanggar Ayin yang kebetulan Ujang sangat tergesa-gesa akibat kena berleter dengan ibu nya iaitu Mamaleesya..dan..Ujang pada masa itu rasa sangat marah dan rasa ingin memarahi orang yang dia langgar...akan tetapi...setelah terpandang, Ujang seolah terpaku..kemudian..

sambungan >> SINI

_________________________________________________

Esok hari minggu..maka dengan tanpa berfikir panjang..Jamal mengajak si makwenye keluar makan…

makwenye  Jenab dengan gembiranya menerima pelawaan itu dan mnyuruh si Jamal meminta izin dari Ayah dan Ibu..maka  Jamal pon terpaksa aku dan bertolak ke rumah Jenab untuk meminta izin..

sambungan >> SINI

_________________________________________________

“Abang, bila abang nak masuk meminang? Abah dah bising-bising,” pertanyaan itu dibiar sepi.

Niq terkedu. Bukan dia tak nak meminang Sunah kekasih hatinya. Tapi hutang keliling pinggang membuatkan dia mengambil langkah mendiamkan diri.

Sunah geram. Dia melemparkan pandangan ke arah pantai. Sedih hatinya. Dia tak tahu bagaimana lagi yang dia perlu lakukan untuk memujuk Niq untuk hantar rombongan meminang. Umurnya kian meningkat. Abahnya Faizal sudah beri kata dua. Antara Niq atau seorang lelaki bernama Izamir. Sunah pun tak berminat dengan orang yang diperkatakan oleh abah dan maknya, Khumaera.

sambungan >> SINI

You May Also Like

4 comments

  1. masing-masing boleh menjadi pengarah...

    xpun jadi penulis novel..hihi

    BalasPadam
  2. wah menarik gak baca cerita nie..sume best2...boleh jadi penulis novel dah kalo mcm nie..hehe..
    http://ewanrani.blogspot.com/

    BalasPadam