Aku takkan maafkan korang !

by - November 07, 2020


Serius.. aku menyirap ! Bengang ! Pada siapa ? Pada mereka yang menjadi punca kepada penyebaran virus Covid 19 kali ni. Gelombang ke 3 berpunca dari kerakusan nak berkuasa !! Sampai mati aku takkan maafkan mereka yang terlibat. Kerana koranglah, ramai kehilangan kerja.. pendapatan dipotong. Nak bayar hutang camana ????  Ingat bantuan yang baru diumumkan tu dah boleh bikin kelegaan ? Haih... Menjawablah korang nanti kat akhirat sana. 

Yang benarkan masuk pon satu hal. Bila puak puak dia dah abis masuk , terus tutup pintu. Dan dan kata tak leh masuk ! Dah tau kat sana tu kes meninggi.. korang boleh pulak pergi sana berkempen ! SOP ke laut lak tu. Hadoiiiii.. Apa punya.. Haa , nak maki dah aku ni ! 

Nah... tadi Menteri Pasola dah umumkan.. PKPB bersambung lagi 4 minggu. Mak aku dah bunyi rindukan cucu cucu dia. Sian dia. Aku boleh je bawak budak budak ni gi sana. Clear je jalan tapi aku tak nak. Aku jenis ikut arahan. Bukan spesis bangang cam puak puak tak reti ikut SOP tu. Pelik tul la spesis tu ! Kebal tu... 


Apa aku nak buat untuk 4 minggu ni ? Perancangan semua dah tergantung. Income tarak. Maka tahun ni, memang tak layak la aku nak bayar cukai dan juga zakat pendapatan. Silap haribulan , aku lak mintak zakat. Hahahaha.. 

Tak pe la.. aku bersabar. Segalanya ada hikmah. 'Mereka' tu, ada harga yang perlu mereka bayar nanti. Kita sabar jer. PRU 15 nanti , tengok laa yer.. Aku nak bertanding jadi calon BEBAS ! Haaa, time tu.. tau laaa.. Eh... tau apa ? Hahaha.. Tak pe la.. Aku tak layak. Aku undi nanti yang benar benar layak. Bukan lagi sebab parti tapi sebab individu tu sendiri ! 

Dan sementara itu.. biarlah aku bermain buaian dan gi gym. Aku tak nak mati dek kerana stress ! 




 

You May Also Like

5 comments

  1. sedih bila dah kena pkpb ni, semua habis terjejas. husband pun da xde tawaran interview.

    BalasPadam
  2. Mengurangkan rasa rindu melalui telefon jelah macam PC dan en suami ni..Allahu.

    BalasPadam
  3. Betul tu che ben. Semua ada limit. Bezanya kali ni, peniaga online dan yg terlibat dengan perniagaan penghantaran ni buat duit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fadzli, is not all about making money online now, but about the pains some go through because of this. I really hate this.

      Padam
  4. Sad when you hit such topics on the floor. Like you said before, not only loosing their jobs but taking all what some have work for. this is really sad for real. God won't forgive any of them. Some are in deep pains because of this man made shit.

    BalasPadam