Rutin anak anak merisaukan aku !

by - November 16, 2020

" Belajar dah. Main dah. Makan pun dah. Tengok tv , dah ! Boring la daddy.. " kata si along. Si kecik pun memberi sokongan. Yang anak dara tu, tak pe.. Dia boleh survive ! Bijak dan kreatif. Boleh manfaatkan apa saja yang di rumah untuk dijadikan permainan. Masalah aku , no 1 dan 3 ni. Hurm...

" Kan bang.. boring la... " si Aariz lak berkata kata.. 

" Daddy , handhpone Aariz mana ? " tanya dia. Dia ni berani bila mak dia takda kat rumah. Kalau ada, semua menikus. Aku pelik tul. Walhal aku ni dah cukup garang dah.. Hahahaha.. Mak diaorang , jegil jer. Hahaha.. ngan aku aku takut. 

Kalau aku gi gym.. aku bawak sekali phone yang aku gunakan untuk jadikan hotspot. Diorang akan mati keras kat rumah ! Hahahaha.. 

Tapi camana pun , aku kena kasi gak. Diorang kena belajar guna ikut masa. Petang dan malam sekejap. Dan lama lama diorang akur. Kena belajar dulu baru dapat main. Bila dapat.. tekun la diorang. Cukup risau aku tengok diorang mengadap phone gitu sekali. Haihhhh.. 

Risau mata diorang rosak. Aku sendiri pun dah mula rabun seawal umur 7 tahun gara gara suka membaca dalam gelap. Guna lampu suluh. Haihh... Sian diorang kalau ikut cam aku. Kecik kecik pakai spek dah. 

Rasa nak tempah spek untuk anak anak aku. Yang guna Alpha Lens , yang mana mampu menapis cahaya biru dari gajet ! Orang dewasa pun leh gak. Whatsapp je kat diorang. Nanti diorang tunjukkan bingkai apa yang ada. Cermin, tanpa power la. Cuma ada tapisan cahaya biru. Nah , ok la kan ?

Tak perlu keluar rumah pun ! Nanti diorang uruskan. Deal je dulu. Jika dah abis PKPB , baru gi sana untuk buat pemeriksaan mata. 




 

 .
Whatsapp terus ke Mr. Jun. Klik https://wa.link/t1di1i .
Lokasi  , Sungei Wang Plaza , Bukit Bintang. 

You May Also Like

2 comments

  1. Anak buah PC pun dah ngadu dengan mamanya kata matanya tak berapa jelas.Adoi la.

    BalasPadam
  2. aah lah betul juga tu, anak2 pun kena ada perlindungan mata, aduh tak terpikir langsung.

    BalasPadam