Perasan tak anak kita mengecilkan mata dia ketika menonton tv atau bermain gajet ?

by - Januari 07, 2022



Sekolah bakal bermula. Anak anak dah tak sabar nak pergi. Mereka pun dah jemu duduk di rumah. Nak main gajet pun sebenarnya lebih pada nak habiskan masa jer. Nak keluar rumah bermain dengan kawn kawan , takut lak kan ? Huhhu.. Dan yang pastinya , mereka dah rindukan kawan kawan serta cikgu mereka di sekolah. 

Tapi apakah mereka dah bersedia untuk ke sekolah ? Ketika Covid 19 meletus di negara kita , anak anak cuma belajar di rumah. Terpaksa melihat skrin komputer dan juga telefon pintar berjam lamanya. Kesian pada mereka. Bukan kehendak mereka tapi itulah... tiada pilihan. 

Kesannya ? Jika dari awal mereka dah gunakan cermin mata kalis sinaran biru yang dikeluarkan dari skrin gajet ni, inshaAllah mereka ok. Tapi jika tidak ? Tau ke kesan sinaran biru ni pada mata anak anak ? Huih... rasanya aku pernah tulis sebelum ni. Jangan main main yer ! Mereka akan hilang fokus di sekolah dan seterusnya hilang minat untuk belajar. Boleh baca di SINI

Itu baru rabun. Bagaimana pula jika juling ? Haaaa.. sian diorang ! Jangan tunggu teruk baru nak dapatkan rawatan. Cepat cepat gi buat pemeriksaan mata anak anak kita tu. Kalau tidak , nanti besar.. diorang akan salahkan mak ayah diorang sebab sambil lewa jaga mereka. Huhuhu.. 

Bagi yang dah buat pemeriksaan mata tu.. jika nak buat cermin mata dengan bajet tertentu.. maklumlah, sekarang ni kan ramai ada masalah dengan kewangan.. korang boleh je gi ke tempat biasa aku dan kawan kawan aku buat cermin mata. InshaAllah , mereka akan membantu. Mereka pun bukan baru lagi dalam bidang ni. Dah berpuluh tahun pun. Lokasi di Sungei Wang Plaza, Kuala Lumpur. Ada banyak pilihan cermin mata. Yang dewasa pun boleh jer. Bagitau je BEN ASHAARI yang suruh datang sini. Heee.. InshaAllah membantu. Servis memang diyakini. 







Alamat Eyes Vision Group : Ground Floor G-096, Sungai Wang Plaza, Plaza Bukit Bintang, 55100, Kuala Lumpur
Whatsapp :  Mr. Jun ( 016 3636 464 )


You May Also Like

0 comments