Aiseyman .... GEGAR 1,000 BLOG untuk apa ?

by - Isnin, Februari 07, 2011

 

Pagi guys...  Hurm .. 400 lebih blog yang dah join GEGAR 1,000 BLOG  ! Satu perkembangan yang baik .. Aku target 3 hari untuk capai 1,000 blog ... Tapi sejak mula pada jam 5.00 petang semalam sehingga 6.00 pagi ini , itulah yang terkumpul .. Mampukah 1,000 blog bersatu dibawah satu tajuk iaitu GEGAR 1,000 BLOG ? 

Malangnya tak semua terlibat.. Majoritinya adalah blogger muda.. Hurm... Tak kisahlah .. Mungkin ada yang fikir aku nak amik kesempatan kan ? Apa mau buat...

Ada yang antar mesej pada aku.. Apa yang cuba aku buat sebenarnya ? Tempohari ... Ada seorang rakan blogger , minta aku warwarkan pada dunia blog untuk mencari sebuah kereta kerana beliau terlibat dalam satu kemalangan dimana beliau menjadi mangsa .. Tapi cepat disettlekan memandangkan dikalangan kita ( blogger ) , ada yang mempunyai kelebihan sedikit untuk membantu .. Itu antara contoh .. Perpaduan antara blogger boleh membantu sesama kita ..

Kedua , bayangkan .. jika ada salah seorang anak blogger yang diculik ( andaikata .. tapi mintak dijauhkan la ) , berapa pantaskah berita pemberitahuan ini di dapat disampaikan bersama sama gambar mangsa ? Kalau nak tunggu berita pastinya lambat kan ? kalau nak warwarkan dalam dunia rangkaian sosial seperti FACEBOOK ,berapa banyak sangat info dapat diletakkan kan ?

Jadi blog adalah medan terbaik untuk kita gunakan dalam menyampaikan maklumat ( jika digunakan secara betul ) . Sayang bukan jika blog hanya digunakan untuk mendapatkan $$  atau mencari pasangan hidup je kan ? hehehe ..

1 blog untuk satu entri paling sedikit 10 pembaca .. Kalau 1,000 blog ?  Berapa ramaikah yang akan mengetahui mengenainya dengan pantas ??

GEGAR 1,000 BLOG adalah aktiviti sosial blogger yang aku cuba buat... Idea aku.. inisiatif aku... Saja nak panaskan dunia blog .. Tak panas lagi ke ? Senang dan mudah  kan ?

NAK JOIN ?? , jom ... klik SINI

You May Also Like

14 comments

  1. rasenye abg ben mampu capai sasaran gegar 1,000 blog. lagi pun follower abg ben ramai..and yna tengok kat blog ramai yang join..berita tu tersebar cepat..

    BalasPadam
  2. betul ben.. blog nie banyak kebaikan dia.. yang bruk dan salah tu, empunya diri yang tentukan.. kalau kearah positif..positif la dia..

    BalasPadam
  3. sokong..sokong..dari baca paper atau tgk berita yg banyak terpesong, baik baca blog...muahahaha,,,pantas dan mutakhir lagi....

    BalasPadam
  4. bagus ni bro..sy nk juga gegar 1000 blog..tp line ni kdg ssh gak hehehe..

    BalasPadam
  5. Betul Ben.. \hope jugak dengan cara ni dapat tambah pembaca blog saya..
    saya blogger baru perlukan jugak platform untuk maju dlm dunia blog ni..

    p/s: saya no. 4 dalam senarai 1000 blogger ni.. hehehe

    BalasPadam
  6. abg kompom dpt punya...sy pun dah join hehehehe
    mari kita kasi gegar.....


    http://kehidupanitudrama.blogspot.com/2011/02/tajuk-gegar-1000-blog-oleh-ben-ashaari.html

    BalasPadam
  7. btol tue abg ben.... sy sbgi bloger muda nie pon suka cara abg ben nie..mudah-mudahan boleh tambahkan pembaca blog saya..

    BalasPadam
  8. saye dah joint!.. blog is our thoughts..

    BalasPadam
  9. saya suke cara penulisan bro ben ni, boleh tarik pembaca tak kira atau muda, kagum.!

    BalasPadam