Soalan dari ... IMANSHAH

by - Ahad, Februari 13, 2011

 

" nak tanya, bagaimana kalau blog kita ditegur oleh boss/ketua jabatan??rasanya blog saya ni santai je..tak mewakili mana2 pihak..tapi jadik sensasi sebab depa suka baca..dan sinis2.. "

Soalan dari http://www.abngshah.com

Blog aku , mmg dibaca oleh bos aku ... Aku ada 3 boss dan kesemuanya perempuan .. Setakat ni , alhamdulillah .. mereka tidak pernah nak halang aku dari berblog asalkan keje siap .. gulp ! Malah boss aku yang berada di Denmark sekarang ni pon sering masuk untuk mengetahui perkembangan anak buahnya.. erk.. aku la .. hehe.. Thanks Miss Lai .. Yang lain , aku tak pasti.. hehe...

Dulu aku kerap jugak bercerita mengenai rakan rakan dipejabat aku tu.. Sebarang majlis yang dibuat pon aku akan cerita dalam tu.. Tujuan adalah untuk 'rekod' peribadi.. Mana la tau tahun tahun mendatang , aku nak kenang kembali detik detik tu .. kan ?

Cuma , ada bahagian bahagian tertentu kita TAK BOLEH cerita kerana boleh membahayakan pihak pihak tertentu secara kita tidak sedari .. Mungkin bagi kita ianya sekadar santai tetapi tidak bagi mereka..

Nasihat aku satu jer .. Blog kita , cerita kita .. elakkan bercerita mengenai mereka .. Jika nak meluahkan perasaan , elakkan letak gambar mereka atau nama mereka .. Itu lebih selamat .

You May Also Like

7 comments

  1. erk! blog saya supervisor projek kadang2 baca..adoi..nampak sangat dak ni tak buat keje kat lab! hahah!

    BalasPadam
  2. haha.. teringat masa internship dlu.. boss masuk blog sy.

    siap tegur psal penulisan..
    kdg2 dia yg tukang betulkan ayat.. :p

    BalasPadam
  3. cik kyla : wah, bagus la bos mcm tu...

    kalau la cikgu BM sy tgk blog saya, mesti dia nangis sambil cakap... menyesal aku kasi ko A skolah2 dulu...sbb blog sy ayat keling....hahahahahah

    BalasPadam
  4. well...ct pun..boss ade sebelah..siap bg pandangan lagi..asalkan keje siap..n aku akn wat keje pagi2..selepas siap sume...sampai habes keje aku n bos layan blog..haha..santek...

    BalasPadam
  5. pergh..aku pulak. bos baru tau aku ada blog..lepas meeting pencapaian pulak tu..nasib bek pencapaian xbyk komen..kahkah..

    BalasPadam
  6. Nak jadikan blog sebagai diari harian lah...best jugak

    BalasPadam