Kenapa aku buat vlog ?

by - Isnin, Februari 28, 2011

 

Hehe.. kali pertama aku dengar perkataan VLOG adalah dari orang kuat 1TUBE.MY .. Waktu perbincangan melalui YM antara aku dan mereka , mereka mencadangkan aku buat satu vlog ... Tujuannya adalah satu , promosi !

Aku buat vlog ? Hurm.. serius aku malu .. aku segan.. aku mmg cukup segan bila berdepan dengan kamera .. tak reti nak senyum tak reti nak cakap ... aku tak fotogenik mahupun fotogedik ..

Tapi kenapa aku buat ?? Satu sebab saja ... 1TUBE.MY ! 1TUBE.MY adalah satu produk tempatan yang akan naik satu hari nanti dan aku tak nak ketinggalan ... Aku nak berada bersama sama mereka ..

Mereka melakukan rakaman dan suntingan dengan percuma .. Apa yang aku perlu buat cumalah meluangkan masa dan bercakap ! Tu saja ..

Disamping itu , aku boleh mempromosi blog aku .. Tetapi aku tak nak makan sorang ! Aku ajak rakan rakan blogger yang lain .. Bermula di gathering SAHABAT BLOGGER kemudian di PUTRAJAYA seterusnya gathering blogger cikgu , aku ajak 1TUBE.MY merakamkan segala kenangan tersebut !

Kenangan !! Kita dalam dunia blog ini tak tau sampai bila .. Entah esok lusa kita tutup blog.. Entah esok lusa kita mati .. Sekurangnya ada sesuatu untuk pengubat rindu ... Aku fikirkan yang itu ...

Populariti ? aku tak nampak blogger blogger yang buat vlog itu mengejar populariti dengan buat vlog ! Mereka tau risiko buat vlog tu.. tapi mereka tetap buat.. KENAPA ?? Sebab mereka sukarela untuk menaikkan 1TUBE.MY.. Mereka nak sama sama bantu menaikkan produk anak tempatan !

Kalau benar mereka nak populariti , aku rasa blog saja dah memadai ! Aku sendiri pon dah terlebih kenyang dengan trafik .. Dah naik bosan ! Aku inginkan menyumbangkan kreativiti aku dalam bentuk lain dan Alhamdulillah , 1TUBE.MY adalah tapak pertama aku untuk menaburkan jasa ..

Aku tak harapkan balasan .. Cukup bangga bila 1TUBE.MY dikenali dikalangan blogger sekarang ini .. Sejarah tercipta .. Jangan ingat segalanya adalah kerana populariti atau $$ ... Sila buka minda anda !

SILA CERMIN DIRI SEBELUM NAK MENGATA .. Sebab itulah wujud slogan KITA BOLEH ! Kalau dok fikir , tak boleh atau tak mampu atau  .. hurm... AKU TAK LAYAK maka sampai tua la duduk dalam tempurung !

You May Also Like

21 comments

  1. yang penting yakin dgn diri sendiri...jgn jadikn org lain punca utk hlg kta maju..

    skong produk tempatan.klu tak kita sape lagi..

    BalasPadam
  2. nak buat Vlog tapi malu depan kamera lah..hihihi

    BalasPadam
  3. betul-betul..


    join vlog sbb nak sokong 1 tube.my..,

    tu motif utama...,siap nak promote dekat forum asscrez ni

    BalasPadam
  4. yg suka mengutuk tuh sb xde cermin kat rumah

    BalasPadam
  5. BETUL TU BA.. BERANI MENCUBA..
    Jemput ke:ALL IN ONE

    BalasPadam
  6. betul .. kite sebagai rakyat malaysia .. perlu berbangga dengan adenya 1tube.my :)

    BalasPadam
  7. dah x payah nak pakai you tube lg kan ...kita punya sendiri pon dah ada..jadi guna kan nya..
    http://mamapapa84.blogspot.com/2011/02/robot-selesaikan-rubiks-cube.html

    BalasPadam
  8. janggg ooo janggg bez shiok tgk intro vlog ujang haha..
    yg duk mengata tu huhu tah masuk air kot

    BalasPadam
  9. sbb vlog , blogger idol pon kne condemn! grr!

    BalasPadam
  10. bro BEN : ai laik 1TUBE walopun ai masih belom ada vlog sendiri...ai suka tengok blogger lain punye vlog!!! kipidap!!!

    p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
    1.New Entry "SAYA SOKONG VLOGGER MALAYSIA"
    2.New Entry "SELESAI SUDAH, FUH~ LEGA RASA HATI !!!"

    BalasPadam
  11. Pedulikan kata kata org yang nak menjatuhkan kita abg ben :) apa yang penting matlamat kita adalah utk memajukan industri blog ini. manusia memang tak leh lari dari sifat hasad dengki walhal dia sendiri tidak ada kesedaran utk majukan diri dia. satu entry penghargaan buat abg ben dari saya :)

    http://rafizacute.blogspot.com/2011/02/terima-kasih-en-ben-ashaari.html

    BalasPadam
  12. org lagi suka memaki dari memuji..dah nmanya mnusia,tak suka org lain sennang..

    simple kan?cool^^

    BalasPadam
  13. kalau sy x buatlah kut vlog..sy ada camera shy..

    BalasPadam
  14. bila ada 1tube.my ni makin ramai lak vloggers...sebelum ni geng vloggers UMVC (United Malaysia Vlog Channel) aktif dalam Youtube jer...sekarang ni geng UMVC mula berjinak dalam 1tube.my..GO-GO-GO UMVC!! dan semua Vloggers!

    BalasPadam