Aariz tercekik roti semasa tidur !

by - Ogos 28, 2020


Ketika ni, aku nampak dia la bakal paling senyap di rumah aku. Tak nampak buat perangai dan mengikut jer. Dalam gambar tu kalau tak silap aku, baru 1 tahun lebih. Nak berdukung je ngan aku. Sampai si kakak cemburu sangat. Huhuhu.. 

Tapi bila dah masuk 4 tahun.. mak aihh ! Perangai dia jauh berubah. Macam aku dah perangai dia. Suka kenakan orang dan kaki provoke. Kaki mengadu pun satu hal gak. Hahahah.. Kaki mengadu tu bukan perangai aku yer.. 

Semalam.. 

Dalam jam 1 pagi, dia mintak roti coklat kat aku. Aku tak nak kasi tapi dia menangis nak. Disebabkan dia baru je berak , mestilah dia lapar.. Aku pun buat je la sekeping untuk dia. Seronok dapat..

" Thank you , daddy ! " katanya dan terus masuk ke bilik.

Aku sambung layan movie di handphone aku. Lama tak layan movie. Ada cerita best baru tengok.. Heee.. Tiba-tiba aku Aariz baring sambil mulut mengunyah. Aku suruh dia bangun. Tak kasi dia makan sambil baring ! Bahaya. Takut tercekik lak. 

Dia punya mata seolah olah mengantuk tak ingat punya ! Aduh... Aku suruh dia bukak mulut. Masih ada roti dalam mulut. Terus aku dukung dia ke dapur. Bagi secawan air. Dia minum.Basuh mulut dia.. Tapi mata dia masih tertutup. 

Masuk dalam bilik.. aku baringkan dia.. Tepuk tepuk dia.. Tiba-tiba dia ketawa... Dan terus bangun. Melompat.. Happy dapat kenakan aku !!! Hampeh laaaa... rupa-rupanya dia berpura pura ! Mana dia belajar bab ni pun aku tak tau laaa Tak pernah lagi dia kenakan orang . Ni pertama kali.. Haish...  Tak sanngka akal dia dah ke situ.. Nak bergurau tahap prank gitu. Huh.. 


" Tahun depan , sekolah ye ? " tanya mak dia.

" Tak nak.. Aariz kecik lagi. Nak sekolah ngan abang. Nak friend ngan abang. Tak nak kakak." kata dia. Dia ngan Zahra tak ngam. Selalu je gaduh. Kes jeles ! Hahahaha.. 

You May Also Like

3 comments