LRT INI MEMBUNUH KU !!

by - Disember 14, 2009

Sebenarnya aku ada entri pasal perkahwinan yang aku hadiri semalam tapi aku rasa aku nak masukkan karang karang...sekarang ni aku nak luahkan apa yang aku rasa tadi..aku rasa korang pun leh tau pasal apa..hehehe..pasal LRT !!!!!...mesti korang menyampah ngan aku ni sebab tak abis abis ngan komplen...dah tu ? takkan aku nak cerita tentang yang indah je ? ini bermakna aku menipu orang ...menutup kecacatan dan pabila mereka mengunakan kemudahan tersebut , mereka pasti akan tertipu..haaa...

Aku bukanlah nak memburukkan perkhidmatan LRT ni ..bagi aku LRT ni banyak berjasa pada orang ramai...cuma ada segelintir kakitangan LRT ni yang buat aku menyampah...ok..skang aku cita apa yang berlaku pada aku pagi tadi...

1. - Sesampainya di Stesen Masjid Jamek , pengguna yang berada di dalam lrt ,majoriti akan turun di stesen ini..ini bermakna masa yang diambil mestilah panjang...sekurang-kurangnya , dalam 20-30 saat..kemudian orang yang nak masuk pun kena tunggu sampai semua keluar..betul ?? ....ini tidak !!! aku yang berdiri di depan pintu , kena keluar dulu bagi membolehkan yang berada dalam lrt ni keluar..ok je...mmg adatnya gitu..tapi belum sempat org abis keluar , pintu nak tutup !! tak ke sengal ( aku sebenarnya nak guna perkataan lain tapi tak manis untuk korang baca..perkataan tu bermula dari huruf B tapi bukan nama binatang haram tu la ) ..aku yang dok berdiri kat luar tu terpaksa menghalang pintu tu dari tutup ! dah la tu...ada dua awek kebetulan nak masuk terus potong queue aku ! adoiii..tau la perempuan..mmg la patut bagi diorg tapi kena la tau gak , aku beratur kat situ tuuuu..aku bukan jadi pengawal keselamatan LRT !..adehhhh...takkan aku nak biar pintu tu tutup gitu je ? itu bermakna aku kena tunggu sekurang-kurangnya 5-10 minit lagi untuk lrt seterusnya...aku pasti lewat ke opis ..haihh...

Pintu tertutup , beg aku tersangkut ! aku tak la marah cuma mengeluh mengenangkan kejahilan driver lrt tu...haih..

2 - bila sampai ke stsn PWTC ...ekslator lak wat hal ! tak bergerak..so kena turun manually...tak ke tensen ? tau la bersenam ..tapi sepatutnya diorg kena pastikan semuanya ok..diorng ni aku maksudkan pihak stsn lrt tu ....ermmmm...haih..wat malu je kat pengguna...dah la malas nak senyum...

Sekian ...arghhhhhhhhhhhhhhhh....

You May Also Like

6 comments

  1. slalu pon mcm tu,suruh tunggu org kluar dulu tp blum hbis lg pintu dh nak tutup..

    p/s: pernah hampir tersepit pintu kat putra

    BalasPadam
  2. ermmm....sedih ngan public transport kat mesia ni.galakkan naik public transport utk elak jammed, tp service xdijaga!!!

    BalasPadam
  3. haha..ade kat certain stesyen jer yang ada pengawal jaga suruh beratur dan kasik orang dalam tren turun dulu sebelom kasik orang naik tren.

    BalasPadam
  4. LRT ok lagi, KTM lagi nyakitkan ati. slow cam sipot khinzir.

    BalasPadam