SOMBONGKAH AKU ??

by - Disember 15, 2009

Warghhhh...ngantuuuukk...dari pagi tadi dok bantai menguap...mana taknyer dah dua hari bangun awal..tido lewat lak tu..terpaksa bangun awal..sebab nak g keje awal...

Malam Sabtu ari tu , balik dari makan malam kat umah mak aku..heheh (kot..tak ingat la...adeh..banyak makan semut aku rupanya..) aku dapat ada dua orang jiran aku dok baeeekkk punya berborak depan umah diorng...hehehe..

Bila aku melalui mereka , aku tak berani nak pandang mereka sebab perlu memberikan perhatian pada jalan raya..takut mana tau ada budak berlari atau main basikal kat situ..

Tiba-tiba isteri aku tegur aku..." Abang tak balas ke senyuman diorng ? "

Erk..aku terpinga-pinga...diorng senyum ke ??? Bukannya aku tak nak balas senyuman diorng tapi aku tak nampak..maklumlaaahhh..al kerabunan yang teramat lebih lebih lagi waktu malam..Lepas parking kereta tu , aku turun dari kereta...aku pandang ke arah dua orang lelaki yang merupakan jiran aku tu...baru sekali dua je berborak dengan diorng..aku tengok jam , baru jam 9 malam ..hurmm...

Aku lemparkan senyuman pada mereka lalu mengangkat tangan ..aku masukkan barang barang dalam rumah dulu kemudian aku pergi ke arah mereka...join da club..hehehe...

Apa apa , bagi salam dulu...kita kan saudara seagama...kena la doakan kesejahteraan mereka..Selepas bersalaman , kitorang berborak..macam macam topik..tiba-tiba aku teringat sesuatu..

" Ha , bang...sebelum saya terlupa..ni saya nak bagitau ni...kalaulah saya lalu dan waktu tu abang ada kat sini ngan cikgu ( sorang lagi tu..yang abang ni ASP Polis Marin ) , dan senyum ke arah saya..saya terus terang ni...saya tak balas senyuman punya ...sebab saya tak nampak ! ..rabun lebih lebih lagi malam..kalau dekat tu ok la..kalau jauh , mmg tak nampak..."

" Oooo..patut laa selama ni aku senyum , bini kau je yang balas ...rabun rupenye.." jawab abang tu...

Aku gelak jer...sah sah diorang ingat selama ni aku sombong sebab tak balas senyuman diorng...

Malam tu , aku borak ngan diorng sampai kul 1.30 pagi..bermacam macam topik..politik,kewangan, kerja ..dan yang paling best abang ni minat tanam pokok bonsai..kalau korang tengok balik gambar dalam entri BANGLA OH BANGLA 2 tu , haa..tu rumah dia la..semua pokok pokok tu milik dia..siap semai sendiri tu...perghhh..

Aku terus terang kat dia yang aku jeles je tengok pokok-pokok dia menghijau...aku baru tanam ulam raja pun mati..hahahaha...camana nak tanam bonsai...

Masa tu tak de...penuh je memanjang...cewahh..ye la..ngan gym lagi..ngan blog lagi...haa...

Aku rasa selepas aku g lepak ngan diorg sampai lebih 1 pagi tu , pasni mesti diorng tak pk dah aku sombong malah terlebih ramah la pulak sebab aku tak berenti bercakap..ada je menda aku nak tanya..hahahah....insaf dah diorng nak borak ngan aku..huhu..baru tau sapa aku..hehehe...orang kalau tak kenal aku , mesti ingat aku sombong..bila dh kenal , menyesal lak kenal..hahahahaha..sah sah diorng nampak aku balik pakat lari masuk dalam umah masing masing..takut nak berborak ngan aku..silap silap mau sampai ke subuh !

Kang tak update blog , ada gak yang tertanya tanya ....dah tamat ke kisah hidup Ben Ashaari ??
Haahahhahaha.....tamaat dah pungggg

You May Also Like

6 comments

  1. sian kat abng tu..ponat melayan.serik..serik..

    BalasPadam
  2. haha bagus gak ni... balik kang aku nk ckp siap2 kt jiran, len kali kalau aku lalu x senyum tu mahapkan jela... ai bukan sombong tapi rabun... haha

    BalasPadam
  3. wakahakhkahakhakha bagus jugak tuh. bleh la aku tambah nanti "sorry mata i bukan setakat rabun jek silau pon ade" ;)

    BalasPadam
  4. haha. senyum je 24 jam. settle masalah. rabun ke celik, senyum je.

    BalasPadam
  5. hahaha...malu jer kat brader tuh senyum slame nih xdibalas.

    BalasPadam
  6. huhu...mmg betul aku rabun..tak nampak..yang celik tu , jgn sengaja bagi alasan rabun...kang rabun betui, hilang nikmat dunia...

    zack : senyum sokmo ehh..

    aidi : aku yang malu sebenarnya...nampak sombong..dia senyum dapat pahala..huhu

    BalasPadam