MENCARI CINTA SEJATI ..zaman remaja

by - Disember 15, 2009

Zaman sekarang ni zaman ilmu...zaman teknologi ..dan juga zaman kemusnahan...tetapi bukan kamarulzaman atau zamani ....hehehe..tapi aku tak nak bicara tentang zaman...tu lain kali...kalau ada masa n ada info ..aku nak bicara tentang cinta..aku tak nak petik kata kata dari sapa sapa pun...ini adalah dari pendapat dan pengalaman aku sendiri mengenai cinta..samada aku mengalaminya atau orang yang berhampiran dengan aku..

Cinta hidup dalam diri masing-masing.Tak kira dari zaman apa,bangsa ,agama mahupun warna kulit..selagi bernafas selagi tu ada 'cinta' ...haaa..mesti korang nak kata..abis tu , tumbuhan,binatang tu ? ..haa..bakteria...virus..ada cinta gak ke ? adehh...aku tak tau la tu..kalau sebut cinta , sah sah la manusia ! binatang tu aku tak buat kajian lagi..nanti balik ni aku try tanya kucing aku...aku tengok banyak kucing jantan depan umah aku tu..dok 'terlalak' panggil kucing betina aku...hehe...masa untuk mengawan la kot...nak mengawan pun kena ada rasa 'cinta' gak..hahaha..dah dah..mengarut la tu..

Cinta ada banyak edisi..banyak versi..dari kecik sampai la nak 'tutup buku' ..tak abis abis cinta...aku taknak bicara lagi tentang cinta pada Allah ,Rasul dan juga agama Islam..sebab aku tak layak bab tu ...yang aku nak bicara ni cinta sesama manusia..lelaki dengan perempuan ye..bukan lelaki dengan lelaki mahupun perempuan dengan perempuan...tu salah tajuk...hehe..

Mula dari sekolah...diorg panggil ' cinta monyet' ..aku tak pasti la dari mana datangnya cinta monyet ni..tah mana kaitannya pun aku tak tau..maybe zaman ni hanya mampu bergayut kat telefon la kot ...huhu...sah sah bil telepon beratus ratus ( cakap kat org konon..aku pun sama !! ) ..zaman skang ni leh antar sms , berchatting di internet bagi melepaskan rindu .. rindu la konon ..sekolah pun tak abis lagi..makan pun mak dok suap.. tapi zaman aku dulu , aku sempat merasa 'pos -mengepos ' surat...hahaha..ada dua ..satu melalui setem..satu lagi melalui posmen tak bertauliah...hahaha...lawak lawak...melalui setem ni sah sah melalui posmen la kan...ke pos...tapi yang posmen tak bertauliah ni ..

haaaa...ni 'bercinta' jarak dekat ni..kira selang satu dua umah...kalau kentut pun leh dengar la...aku tak tau la ada lagi tak zaman skang ...tapi mmg best sebab ada 'bukti' tanda persahabatan..cewahh..nak kata cinta , tak gak...sebab bila bagi surat , sah sah tanya...'awak dah solat ? ..camana pembelajaran kat asrama ? spm dah hampir , dh mula ulangkaji ? ' ..pastu mesti ada letak bedak ..dapat perfume kakak punya ke..abang punya ke..spray la skit...hahahaha..bila ku rinduuuuu ..ku cium surat muuuu...nak lagi best ? lukis bunga kat surat tu ( yang ni aku buat ) atau bakar kat tepi tepi surat tu..hahahhaa..lawakkkkk...kira kreatif la...

Bila dah siap surat...nak pos...kena usha posmen dulu...hahahah...posmen ni samada adik atau jiran sebelah...haa...kalau nampak je...cepat cepat panggil..sengih cam kerang skit skit pastu pass ..petang atau malam karang tunggu je balasannya..kalau tak balas , nampak sangat tepuk sebelah tangan..hahahaha..malu beb bab ni ( nasib baik tak penah berlaku kat aku ) ..

Yang menggunakan perkhidmatan pos lak..mak aihhh..siap g kedai buku...cari 'kertas kajang' pink color lagi...ada bunga-bunga..render render..hhahaha..tu tak termasuk sampul surat tu..pergh..kos tinggi ....kalau dalam KL je ok la..kene luar daerah ? haa..mahal lak setemnyer..yela, zaman sekolah...mak bagi duit banjeer pun cukup cukup makan je...nak menoreh getah , mana ada pokok getah kat kl kan..kalau luar bandar tu , ada la cara nak cari duit poket..

Bila dah ada kertas kajang , masa nak menulis lak..haaa..puas la buat demo kat buku kosong dulu...berpusing pusing huruf tu..hahahaha...nak lagi teror , g CENTRAL MARKET , tengok otai otai tulis kat souvenir @ cenderahati ..tiru...hehhee..cari idea bak kata orang..aku ?? hehehe...tulisan aku ngan tulisan doktor cam adik-beradik ...takde seni langsung ! tapi kandungan ayat ? aku rasa korang mesti tau la..hahahhaha...

Settle tulis..bab mengepos lak..huhu..siap kira ari..kalau dalam KL , paling lewat pun 3 hari..tu pun kalau posmen tak sakit perut...kalau lewat ? sah sah balasannya minggu depan..huhu..jenuh menunggu...kalau luar daerah ? tawakal je laaaa...

Bila dah pos...settle satu bab..satu bab lagi...pantang nampak posmen..bab menunggu...asal nampak posmen , cepat cepat berlari g kat peti surat...tengok..ada tak surat ? huhu..kalau ada , tak larat nak senyum..terus masuk bilik tuuu...kalau takde ? g sambung main ngan kawan kawan semula ..

Aku rasa ramai yang melalui kenangan gini...kan kan ? ..skang ni versi dia lain...dunia IT..banyak cara...hehehe...

You May Also Like

3 comments

  1. aaaa....cinte kentut la sy ni...tapi xdgr pon kalau kentut.haha

    BalasPadam
  2. masa sekolah rendah, main balas2 surat bawah meja...heee

    BalasPadam
  3. chenta jarak jauh maen pos2 pakai posmen real punya! luar daerah? mmg mencabar! :D

    BalasPadam