FILEM AKU MINAT...HEHE

by - Disember 07, 2009

Dua buah filem yang meninggalkan kesan mendalam bagi aku..

Braveheart - aku tak ingat bila aku tengok cerita ni...tapi aku ingat...aku tengok cerita ni lebih dari 5 kali...berkali kali kali kali laaa...cerita ni mmg membuatkan aku berfikir dan bersemangat..bukan bersemangat nak g berperang...semangat untuk meneruskan kehidupan di dunia ini..perjalanan cerita penuh dengan berbagai adegan...cinta , kesetiaan pada negara,persahabatan dan permusuhan...

Cinta...hero dia...hehe..aku ingat nama dia...William Wallace...hahaha..sampaikan aku ada nick dalam Yahoo Messenger dulu , guna wallace..hahaha..sampai tahap gitu sekali..Kisah cinta sembunyi sembunyi dia...mmg menarik...sampai la mereka berkawin senyap senyap..ada undang undang khas kat tempat diorng masa tu..hehe...sampai la satu babak di mana isterinya dibunuh...hurmm...mmg aku kuar air mata la masa babak ni...tatak tipu punya ar...

Kematian isterinya membuatkan dia sangat bencikan musuhnya..tapi tak la dia membuta tuli g bunuh musuhnya...huhu..bijak maksud aku ni...

Dia bergabung dengan raja negara dia..ermm..demi kesetiaan pada raja dia ...tapi...tu la dia..cam hang tuah..membuta tuli setia...akhirnya makan diri sendiri..

waaa.....babak akhir tu benar benar menyentap jiwa aku...huhu...

Bagi aku...inilah filem terbaik aku penah tonton sepanjang hidup aku....aku siap beli lagi soundtrack dia...huhu...best best...takde cita lagi best dari ni...maksud aku..cita omputih la..kalau hindustan , kabhi kushi kabhi gam..hahahaha...jgn gelak la wei...mmg best peee...ok tu nanti cita...

APa pun , kalau korang nak buat koleksi DVD...beli la cita ni...cari yang uncut version..huhu..

ni lak cerita love story ...CITY OF ANGELS ..cerita cinta yang melibatkan pengorbanan yang tiada tandingannya..sanggup dia woo..

Agak merapu tapi menarik..kalau boring..leh layan...aku peminat setia Nicholas Cage..hehehe..


Mesti korang pelik nape tetiba aku bagitau pasal filem ni...ermm..sebenarnya filem banyak meninggalkan kesan pada aku...banyak membuatkan aku berfikir...dah juga mengetahui sejarah sesuatu tempat walaupun adakalanya diorng menokok tambah...sekurangnya aku leh tengok dari pandangan diorng sendiri...idea dan cara penyampaian yang menarik...huhu...

You May Also Like

5 comments

  1. oh..i suke quote William Wallace : they may take our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM! yeah!!!
    city of angel i suke lagu IRIS from GooGooDolls..mmg best!!

    BalasPadam
  2. Braveheart mmg best! Siap jd topic utk class assignment. Che Ben suka Gladiator x? Sy suka woooo cite Gladiator! The only movie yg pnah masuk dlm final exam time blaja dulu. Soklan wajib tu! X jawab, mmg fail la! Haha!!!

    BalasPadam
  3. FREEEDOOOMMMMMMMMMMMMMM !!! ..perghh..dia jerit mmg menaikkan semangat...mmg patut menang 7 academy awards..

    takko ...Gadiator minat tapi still tak leh lawan BRAVEHEART...sama gak satu lagi cita Mel gibson tu..yang perang saudara tu...tak ingat tajuk dia...tu antara filem ambo minat..huhuh

    BalasPadam
  4. rase pelik lak che ben ltak nama sy takko! ahahaha!!!! what about Halim? ;D

    BalasPadam