Breakfast , lunch dan dinner di Delifrance !

by - Isnin, Februari 09, 2015

 

Dulu aku memang suka beli roti di Delifrance. Memang sedap belaka la roti roti yang dijual kat situ. Siap tapau untuk mak aku. Kemudian , aku lama dah tak singgah makan kat Delifrance. Hehehe.. Lama gakk ..

Dan hari ni , aku bersama rakan rakan Kelab Blogger Ben Ashaari telah memenuhi undangan pihak Delifrance Malaysia untuk mencuba beberapa resepi baru di premis mereka , di Mid Valley.

Mulakan dengan menu untuk breakfast atau sarapan pagi. Hehehe.. Kalau nak rasa ala ala Eropah bersarapan pagi , leh la makan kat sini ! Hahahaha ..

Tapi serius.. sedap !

image

Bagi aku ,breakfast di Delifrance ni ala ala jer.. Tak de la nak berat sangat.. takde la ringan sangat ! Tengah tengah gituuuu.. Hehehee.. Janji kenyang yang tidak terlampauan gituuu.. kan kan ? Semua ang ada di dalam menu tu memang sedap ! Rotinya  tak keras pon .. berbeza seperti di Paris gitu.. Keras koooo ! Aku pun takut nak makan roti sewaktu berada di sana..

image

Kalau tak nak roti , boleh cuba makanan lain lak.. Mana tau kot rasa tak kenyang kan ? Bagi aku , menu sarapan pagi di Delifrance ni memang menepati tekak aku dan rakan rakan blogger yang lain ! Semua teruja je makan .. Huhuhh..

imageimageimage

Selepas mencuba beberapa menu untuk sarapan pagi , kami semua beralih arah untuk cuba makan tengahari dan malam lak.. Hehehe.. Yang ni boleh tahan gak berat.. tapi tak la berat macam makan nasi kandar tu haa.. hehehe ..

Ok , aku syorkan .. er , ok … semua ! Hahahaha.. Semua sedap.. Antara pilihan yang ada untuk makan tengahari dan malam ialah MeatBall Pasta , Spicy  Fish dihidangkan dengan nasi , Grilled Chicken Leg with Mushroom Sauce dan Provencal Lamb Shoulder. Yummyyyyy !!!

image

Harga ? Mahal ke ???

image

Murah kan ? Ahhaaaa.. Memang diaorang kata harga ni ikut kemampuan rakyat Malaysia la.. Serius memang murah la nak dibandingkan dengan restoran makanan barat yang lain .. Murah dan sedap ! Tu penting ..

Ok… dan tak lama lagi , akan ada menu baru lagi.. hehehe .. Menu hybrid kata mereka.. hehee.. Beef Crois-Bread

image

Dan satu lagi , Chicken Crois Bread. Sedappp !

image

Macam aku kata tadi , kesemua menu yang ditunjukkan di atas ni korang boleh dapatkan di mana mana cawangan Delifrance di Malaysia ni .. Yessszaaa ! Pasti korang akan ulang datang sebab memang sedap punya !

DSC04806

Semua kekenyangan.. Memang berbaloi makan di Delifrance. Kenyang tapi tak rasa bersalah sebab makanan mereka bukanlah makanan yang ‘over’ .. Simple tapi padat ! Haaaa … Kan kan ?

image

Untuk mengetahui maklumat lebih lanjut mengenai Delifrance , boleh ke ..

Delifrance MalaysiaDelifranceMY

BON APPETITE !!

You May Also Like

5 comments