Kenapa AYAM BISMI jadi pilihan anda ? Segar , Suci dan Halal !

by - Rabu, Ogos 28, 2019

Dulu aku tak ambil kisah bab bab makanan yang menjadi darah daging. Bagi aku nampak pekerja melayu Islam , ok dah ! Tak kisah latar belakang ayam tu dari mana. Halal dah tentu ! Tapi sejak menikahi satu satunya isteri aku ni, aku pelajari banyak perkara. Antaranya mencari makanan yang Halal lagi diberkati Allah ! Haaaa.... Malas nak cerita lebih bab ni. Kang kata aku nak up bini lak ! Hahaha.. 

Bila lahirnya si Qhaliff, wife cukup berhati hati bab makan. Nak masuk ke restoran yang takda tanda Halal pun dia berat kaki. Memang dah sebati dengan diri dia berbanding aku. Ikhlas cerita ni ! Haaa.. Selepas aku terlibat dengan isu Cadburry beberapa tahun lepas , barulah aku sedar akan kepentingan HALAL ni ! Nak dapatkan cop HALAL pun susah wooo ! Bukan sebab birokrasi atau guna banyak duit tapi prosedur yang perlu dilalui itu rumit tapi kita sebagai pengguna boleh makan tanpa was was dah ! Bukan saja bersih dari segi pembuatan malah lebih terjamin mutu serta kualitinya ! 

" Dan janganlah kamu makan dari (sembelihan binatang-binatang halal) yang tidak disebut nama Allah ketika menyembelihnya, kerana sesungguhnya yang sedemikian itu adalah perbuatan fasik (berdosa) dan sesungguhnya Syaitan-syaitan itu membisikkan kepada pengikut-pengikutnya, supaya mereka membantah (menghasut) kamu dan jika kamu menurut hasutan mereka (untuk menghalalkan yang haram itu), sesungguhnya kamu tetap menjadi orang-orang musyrik. "

(Surah 6 – Al An’nam : Ayat 121)


Nak beli di pasaraya , aku tak kisah tapi wife yang kisah ! Tak tau latar belakang ayam yang nak dibeli tu. Bukanlah dia nak kira sapa pengeluarnya tapi cara sembelihan, apa ayam tu diberi makan , rebannya camana.. Haa , semua tu kena amik kira woo ! Bukan apaaa... kan ada viral bab bab ayam ni. Korang boleh Google sendiri la. Aku malas nak taruk gambar gambar tu dalam artikal ni. Hahaha.. 

Baru-baru ni aku diperkenalkan oleh seorang sahabat di Facebook. Mudah sangat cara dia ! Order je dari dia dan ayam tu akan sampai esok di depan pintu rumah ! Tak perlu nak keluar rumah dah. Jimat masa dan juga petrol ! Tak payah nak pening pasal parking atau kena langgar !!! Huhuhuhh..

Ok.. jom tonton video berkenaan Ayam Bismi. Sebelum tu ,sedikit latar belakang mengenai Ayam Bismi. Untuk pengetahuan korang , Ayam Bismi adalah sebuah jenama AYAM HALAL tanpa ragu-ragu dan was-was untuk dimakan. Dengan mempercayai Ayam Bismi kepada konsep Halal Muslim 100%  dimana ayam dijaga dari peringkat ternakan, sembelihan dan edaran. 

Ibupejabat Ayam Bismi terletak di Alor Setar , Kedah. Sudah pun mempunyai banyak cawangan dan juga agen berdaftar lagi boleh dipercayai. Konsep jualan yang cukup menarik iaitu dari ladang terus ke dapur korang. Daya saing Ayam Bismi ialah mereka mempunyai KEPRIHATINAN yang sangat tinggi dalam memastikan ternakan, sembelihan dan edaran kami PATUH SYARIAH.
  • Diiktiraf Halal oleh Jakim.
  • Mendapat Persijilan MeSTI dari KKM.
  • Tanpa suntikan.
  • Tanpa hormon.
  • Bebas dari antibiotik merbahaya yang diharamkan oleh KKM.
  • Makanan ayam disahkan bebas dari sisa khinzir.
  • In house Dr Veterinar khusus untuk menjaga kesihatan Ayam Bismi.
  • Pasukan Teknikal Ladang yang mahir dan berpengalaman.
  • Visiting Dr Veterinar yang berpengalaman sebagai Konsultant Ladang Ayam Bismi.
  • Mempunyai 29 tahun pengalaman dalam menternak, memproses dan menjual ayam.
  • Ayam Bismi memproses ayam dari ladang ternakan kami.
  • Kilang penyembelihan yang telus.
  • Pemilik dan Pekerja 100% Muslim.
  • Pemotongan percuma.
  • Penghantaran percuma (t&c applied)
  • Segar,halal,berkualiti dan selamat dimakan.













Amacam ? Nak cerita lebih panjang pun , aku tau korang nak tau camana nak order kan ? Nah... Senang je caranya. Whatsapp trus ke : Klik  Nak Order Ayam Bismi !

You May Also Like

5 comments

  1. bagusnya memudahkan kita mencari ayam yang halalan toyiban. tak perlu musykil lagi cara sembelihan. semoga diperluaskan diserta Malaysia

    BalasPadam
  2. Kena share gak dengan kengkawan opis .. bagus ada perkhidmatan gini sebab diyakini HALAL

    BalasPadam
  3. alhamdulillah, penyelenggaraan yg halal. ini yg kita mahukan sekarang ^_^

    BalasPadam
  4. Wahhh bagusnya, tq sharing. Nanti nak beli Ayam Bismi je.

    BalasPadam