Gym atau homework? Mana lagi penting?

by - Sabtu, Mac 04, 2017

Jam dah menunjukkan kul 10.Aku plan nak gi gym.. Qhaliff datang dgn 'homeworknya'. Teringat satu dokumentari yg aku tonton di Astro baru baru ni yg bertajuk 'Where To Invade Now?', kalau tak salah aku.. Yg mana di negara Ireland.. negara yang mana taraf pendidikannya adalah yg terbaik di dunia.. Tidak galakkan memberi kerja rumah pada murid muridnya! Wowwww.. Terkedu aku. Patutlah.. Menarik giler dokumentari tu..

Tapi nak buat camana kan? Mungkin cara kita berbeza.. Nak tak nak, kena teruskan amalan tradisi ni.. Huhu..

Gym.. Terpaksa hold jap.. Dah berhari aku ponteng.. Aku kena gi gym utk bersenam. Di rumah, payah.. Anak anak sibuk ikut sekali dan risau aku terleka yg mana boleh mendatangkan kecederaan pada mereka.

Settlekan homework Qhaliff..baru gi gym. Petang kang ada food review lak kat Bangi.. Hurmm..


You May Also Like

4 comments

  1. Saya jenis yang tak suka bagi kerja rumah kepada student. Tapi kadang-kadang kena bagi jugak sebagai pengukuhan. Ada jugak ibu bapa yang complain bila tengok buku anak-anak mereka masing kosong. So, saya just akan bagi kerjarumah sebaik sahaja habis satu bab. Kalau ada 10 bab, 10 kali jerlah saya bagi kerja rumah.

    Terkini daripada Mommy Muhaimin, http://lynk.my/q4z9

    BalasPadam
  2. kejap masa berlalu sesekali masuk balik blog ni si Qhalif dah besar

    BalasPadam
  3. salam en. Ben,

    itu lah, kita kat Malaysia, berlumba2 cikgu bg homework kat budak2, sy tk menyokong sgt cara gitu, tertekan budak2 tu. kita nak kualiti, bukan kuantiti. tapi kalau msia dh amal cara gitu, kena lah ikut kan... eh terpanjang pulak komen kite.. ;-))

    BalasPadam
  4. Sebenarnya bagus jugak sekali sekala anak² ada homework ni, at least mereka tak leka nak main je. Nak bagi mereka seronok buat, kitalah yang kena bantu.

    BalasPadam