Lee Chong Wei , tua bukan sebarang tua !

by - Selasa, Mac 14, 2017


Semasa baca artikal mengenai saranan Morten Frost Hansen pada Chong Wei , aku agak terkejut jugak sebenarnya. Bukan apanya.. negara kita belum ada pelapis yang benar benar bersedia walaupun nampak bersedia walhal.. hurmm.. Yang ada , cuma mampu bermain walaupun berjaya menang beberapa kejohanan namun prestasi seperti yoyo.. jap ok , jap..krik krik ! 

Berbeza dengan Lee Chong Wei , walaupun usia sudah melebihi 30 an tetapi prestasinya kembali menyakinkannya dan juga peminat peminat badminton tanah air ! Dia masih mampu memberi sumbangan ditambah lagi dengan dia masih berminat untuk mengerahkan keringatnya hingga ke titisan akhir ! Apa salahnya berikan saja peluang tu pada dia ! Slot pemain negara untuk setiap kejohanan antarabangsa senantiasa terbuka dan dia bersaing untuk mendapatkan tempat ! Bukan sekadar pacak nama dan masuk ! 



Dia berjaya buktikan ! Dari juara , kemudian 'terjatuh' lalu bangkit kembali dan merangkul pemain no 1 dunia yang mana dia bertahta untuk jangka masa yang cukup lama sebelum dirampas tetapi dia berjaya merampasnya kembali berserta dengan kejuaraan All England untuk kali ke empat ! Sapa boleh buat gitu wehhh ???

Sayang sekali aku terlepas menonton All England kali ni sebab aku tak langgan Astro Sport. Huhuh... Sekadar menanti keputusan dari rakan rakan di Facebook namun itu tak bermakna aku tidak menyokongnya ! Dia antara atlet negara yang senantiasa aku ikuti perkembangan selain Nicole David dan sukan hoki ! Bolasepak ? Hurmm... 


Dengan kemenangan ni , Lee Chong Wei berjaya membuktikan usia bukanlah penghalang untuk terus menikmati kejayaan ! Dan aku pasti ramai insan di luar sana yang sering dikaitkan dengan umur , akan kembali bersemangat ! Maklumlah , mereka yang rasa muda tu.. ingat dah cukup bagus untuk ketepikan 'orang lama' walhal , pengalaman baru setahun jagung , dah beria nak jalan mendabik dada ! Hampeh kan ? 

Tahniah Dato Lee Chong Wei ! Anda layak dah dapat gelaran TAN SRI ! PERWIRA NEGARA yang sering harumkan nama negara di saat nama negara.. hurmm.. malas nak cakap aih ! 

You May Also Like

6 comments

  1. Dia memang terbaik. Kalau dia dah bersara pasti suram sukan badminton nanti.

    BalasPadam
  2. Bangga tau atlet Malaysia mcm ni...alhamdulilah

    BalasPadam
  3. good job, dato' lee chong wei..! m'sian champion.. no matter what.

    BalasPadam
  4. Semangat beliau yang sentiasa membara itu membuahkan hasil..alhamdulillah.

    BalasPadam