Ketika nak berbuka puasa di PICC !

by - Ahad, Julai 12, 2015

 

Kali ketiga dalam bulan Ramadhan , aku ke sini ! Hehehe.. Aku suka datang sini sebab luas , selesa dan banyak giler pilihan makanan yang enak enak ! Tak perlu berebut atau beratur panjang !

Antara tarikan yang ada di sini ialah  kambing golek , nasi beriani , nasi campur , keow teow dan banyak sangat lagi ! Huhuhuh..

image imageimage imageimage imageimage

Dan di group Whatsapp Kelab Blogger Ben Ashaari ,blogger Yaya Natsumi  memberitahu mengenai satu kebakaran yang melibatkan rumah rakannya. Lebih malang lagi ayah rakannya turut menjadi mangsa dalam kebakaran tu. Alhamdulillah , ayah rakannya itu tak teruk cederanya. Maaf ,kurang dapat info mengenai kejadian  tetapi yang pasti rumah mereka hangus terbakar !

" Jadi pukul 8.20 pagi semalam. Kemusnahan dalam 80% , semua bilik habis terbakar. Pesiapan raya + pakaian harian semua habis tinggal Sehelai sepinggang. "

imageimage imageimage imageimage image

Aku berhenti makan dan minta rakan rakan di group kongsikan info yang baru aku dapat tu di media sosial masing masing. Dan Kelab Blogger Ben Ashaari pantas menubuhkan tabung bantuan.

Bagi yang ingin membantu mereka :

Alamat : No 42 Jalan PJS 4/6
Taman Lindungan Jaya, 46000 petaling jaya, selangor

Acc cimb : 7601275375 - Shahidah bte mohamad yusuff

Contact : 0122014312 (shahidah)

 

Memandangkan mereka di bawah negeri Selangor , aku terus maklumkan pada Pegawai Perhubungan Lembaga Zakat Selangor di group whatsapp LZS – KBBA bagi mengetahui samada wujudnya bantuan kecemasan dan Alhamdulillah.. ada.. InshaAllah..

Semoga Allah permudahkan urusan mereka yang terlibat dalam membantu mangsa kebakaran ini..

Jutaan terima kasih pada rakan rakan yang telah shared info tersebut di media sosial masing masing. Semoga Allah berkati anda semua.

 

Ok.. baru leh sambung makan.. dengan penuh keinsafan !

You May Also Like

3 comments

  1. sedapnya berbuka puasa di picc, siang semalam sempat singgah pergi ehehbazar je..huu


    kesiannya, moga keluarga sahabat yang terlibat dalam kebakaran itu tabah. menjelang raya ni macam2 perkara berlaku.

    BalasPadam
  2. Inna Lillahi Wa inna Ilaihi Raaaji'uun....

    BalasPadam