Kari padu wife masak atau Lubook Makan King Viral lebih sedap ?

by - Januari 24, 2021

Dulu.. masa aku kecik kecik , aku tak minat langsung kari ikan ! Tak suka sebab ada banyak tulang ! Adoi laa... memang sungguh aku tak penyabar orangnya. Baran , cepat panas ! Tapi cepat la sejuk. Cuma sayangnya, bila dah sejuk... aku dah lukakan hati ramai orang. Satu sikap yang tolong jangan contohi. Kena belajar banyak banyak bersabar. Sebab tu kena makan ikan banyak banyak sebab kena bersabar.. Aku punya pendapat la ! Heee... 

Bila dah besar ni, barulah aku tahu betapa nikmatnya kari tu terutama bila layan nasi kandar ! Allah , nikmatnya ! Huhuh... Dan bila dah kawin ngan wife yang mana kelahiran Kelantan, ada karinya juga. Tapi berbeza dengan kari yang biasa mak aku buat.. Mak aku punya kari Penang.. kari mamak ! Huhuh.. Dia punya rempah giling... gulp ! 

Tapi aku jarang nak mintak wife buatkan kari sebab aku nak jaga badan. Kalau dia buat , memang aku akan makan bertambah ! Memang wife aku marah. Huhuh.. Sebab apa ? Sebab aku ni kena jaga badan untuk elak penyakit 3 serangkai. 

Kalau aku teringin sangat.. aku gi makan kat restoran mamak jer. Tapi tu dulu la.. Sekarang , aku dah jumpa restoran yang bikin kari yang cukup padu ! Mana lagi padu ? Mak aku punya ? Wife atau restoran tu punya ? Jawapan aku ialah.. kalau 3 ni ada depan mata, aku makan. Kalau yang lain.. aku kurang bernafsu ! Hahahaha... Bukan jaga hati tapi realiti ! 

Kari Lubook Makan King 

Kari wife 

Kari mak aku.. kalau simpan sampai esok , perghhhh .. padu dia , jangan cakap la.. Dia ada resepi rahsia. Orang Penang la katakan.. Heee..


Tapi sejak PKP ni, aku akan halakan kereta aku ke Lubook Makan King Viral jer kalau teringin nak makan besar. Kat situ , aku terbuka selera nak makan. Tambahan lagi ada sambal tempoyak dia ! Allah... sedap sungguh la.. Kena benar dengan tekak aku. Wife aku pun suka. Dan anak anak , suka nasi ayam dia. Memang tak berpeluang aku nak rasa kalau aku tapau bawak balik rumah. Huhuh.. Kalau nak jauh skit , aku gi Kuala Pilah. Hahaha.. Tu kalau pergi , memang..gulp ! Masak lomak cili api dia haa..

Di musim PKP ni , Lubook Makan King , ada buat menu tambahan yang mana kalau korang kena time panas panas , memang berasap laaaa telinga ! Hahaha.. Kambing bakar dia. Selain tu , sotong .. eh , banyak laaa yang sedap. Tengok menu kat bawah ni. Memang bikin terliur. 






Kesimpulan... wife aku masak memang sedap. Tapi aku tak nak dia masak selalu sedap ! Sebulan sekali ok dah. Yang hari hari tu, aku suruh dia lebihkan pada anak anak. Aku ikut makan. Kalau teringin nak sedap , aku tapau jer kat Lubook Makan King Viral. Senang. Wife pun setuju je.  Anak anak berselera. Nasib PKP.. kalau tak , makan kat sana jer. Lagi syiok ! 

Mak aku ? Tak yah cakap la.. hahahah.. nama pun mak kan ? 












You May Also Like

0 comments