Risau kena saman tak pakai face mask ? Atau dirompak ? Ini yang aku lakukan !

by - Januari 23, 2021

Beberapa kes aku tengok di Twitter. Disaman dek kerana tak pakai face mask dan viral satu video Tik Tok pengajaran yang mana seorang lelaki menipu mereka yang kurang waspada dengan memberi pelitup muka yang mampu membuatkan di pemakai pengsan sejurus memakainya lalu mengambil barang berharga yang ada pada si mangsa. 

Menyedari kecuaian ini hadir pada diri sendiri , maka aku amik satu langkah berjaga jaga. Aku jarang keluar rumah tapi wife aku terpaksa pergi ke pejabat dan aku sedia maklum , wife aku kekadang lupa nak bawa pelitup muka. Begitu juga dengan si kecik yang pergi tadika. Kekadang lupa atau stok pelitup muka takda ! 

Di Lazada dan Shopee , ada jual travel kit Covid 19. Lengkap ! Semua ada dalam tu. Ada face mask , sanitizer , sabun dan tisu basah pembasmi kuman. Nah... apa salahnya beli satu dan standby dalam beg wife dan juga anak anak ? Tak perlu nak minta orang lain punya atau kena denda RM1K dek kerana terlupa nak bawa atau nak pakai. 

Aku dah beli satu dan order stok untuk anak anak. Kalau nak buat satu satu , aku tak rajin. Baik beli yang sedia ada. Lagi jimat dan si penjual pun , aku kenal. Maka boleh dipercayailah kualitinya. Nak order , klik SINI jer.. 





You May Also Like

1 comments

  1. Semakin kes meningkat, semakin ramai yang tidak memakai facemask.

    BalasPadam