Akan ku miliki hatimu itu .. (19)


" Hi Ben .. Apa khabar ? "

Sms baru ku terima sejurus siap entri di blog aku tadi. Nama yang cukup tidak asing bagi aku . Pemiliknya adalah orang yang pernah aku cintai sepenuh hati tapi dikecewakan kerana aku bukanlah insan yang mampu memberinya masa depan yang cerah.

" Delete ..Reply atau Forward ? . Takkan nak Forward lak kot ? ". Jari aku mengeletar . Tak tau mana satu yang patut aku buat. Rindu padanya sudah pasti tapi aku tak ingin dikecewakan lagi. Apakah dia mencari aku hanya untuk mengubat rindunya seketika ?

Selepas habis SPM , aku terus bekerja memandangkan aku tiada minat untuk menyambung pelajaran aku tetapi 'si dia' itu telah menyambungkan pelajarannya ke ipta . Sejak itulah cinta berubah.Segalanya berubah.Namun aku tetap cekalkan hati dan bersabar serta memberinya peluang tetapi hampa.Sejak itu , aku kuatkan semangat untuk mengubah diri dan buktikan padanya aku juga setanding dengannya !

"Ah , semuanya adalah silap aku sendiri kerana fikirkan cinta mampu mengubah segalanya namun salah tanggapan aku. Putus cintalah mengubah segalanya. Dari seorang yang tiada keyakinan , aku terus punya satu azam untuk menjadi manusia yang berjaya ! 

" Delete " . Keputusan yang aku buat walaupun aku rindu padanya. Aku tidak mahukan cinta mereka yang mengejar duniawi ...

-SAMBUNG-

10 ulasan:

  1. dapat semangat baru dari epi ini.... sila sila sambung cepat2.. hee

    BalasPadam
  2. erm....macam ada kaitan dengan soklan pada status papa ben satu ketika dulu.. kannn... perempuan atau lelaki yang berubah bila ke menara gading...

    BalasPadam
  3. waaa cerita bersambung...kena tnggu ini....

    CERITA HANGAT, ANAK ARTIS MENINGGAL DUNIA.....Siapa??

    http://cayob.blogspot.com/2011/09/anak-artis-meninggal-dunia.html

    BalasPadam
  4. ehem2 .. mcm kisah benar erk .lalarik.

    BalasPadam
  5. ada 5 cerita tertinggal, dh siap baca..hingga ke entry ni. hmm...best! tak sabar nak tunggu babak seterusnya

    BalasPadam
  6. Best pulak baca drama bersiri bro ben ni hehehe.. tak nak tulis novel macam ahadiat akasyah ke..? bakat terpendam pun dah terserlah ni.. hehehe :)

    BalasPadam
  7. Alala.. Chill la. ada jodoh tak kemana..ego tinggi lelaki ni :P hehe

    BalasPadam
  8. dah sampai part nie sudah di bace hehehe x sbr nak tgu yg seterusnya :)

    BalasPadam
  9. bgs ben..delete jerk...
    bina cinta baru..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009