Benarkah wujud potong 'queue' untuk suntikan Covid-19 ?

by - Mac 01, 2021

Yeke takda ? Boleh percaya ke ?  Hurm...  Patutnya kena keluarkan satu senarai terbuka dan tunjuk pada rakyat , sapa yang dah terima vaksin ni disebabkan diberi secara percuma. Biar rakyat nampak dan tau saja je yang dah dapat untuk 1st batch khas ni. Barulah telus gitu. 

Bukan apa.. vaksin Pfizer ni ibarat vaksin yang terbaik berbanding yang lain, Peratusan keberkesanan jauh lebih tinggi berbanding vaksin yang lain ! Maka sebaiknya , yang terima ni adalah frontliners terlebih dahulu. Yang lain seperti ahli politik tu , kasi je yang vaksin lain. Bukan apa... ahli politik takda nanti, penganti ada jer. Ramai. Tak perlu amik kursus khas pun. Cuma kena pandai cakap dan bagi arahan berbanding frontliners bertaraf profesional dan di bidang khas seperti  doktor , jururawat dan sebagainya. Mereka ni kena berdepan dengan rakyat , setiap hari ! 


Viral di Twitter kelmarin.. kes potong queue di sesetengah tempat. Benar atau tidak , Allah je yang mengetahui. Kalau benar , maka celakalah kamu. Jika tidak , Alhamdulillah. Anda terbaik.  Anda seorang yang jujur lagi amanah. Bagus.



Awal dulu , memasing tak nak eh ? Bila dah berjaya buktikan keberkesanan di sesetengah negara , baru memasing nak awal dulu. Hahaha.. Bila tahu vaksin yang lain tu dari negara negara seperti China.. pakat cuak gitu ? Hahahaha.. 

Aku ?  Entah la.. dah daftar. Tak kisah la dari mana pun .Tahap keberkesanan tu tak 100% pun tak pe la. Aku masih kena tetap patuhi SOP, camana pun. Aku rasa SOP yang ada buat masa ni , memang bagus. Kecuali bab ibadah tu, kena kaji semula la. Jarak ketika solat tu , rasanya tak perlu dah. Cuma kena pakai facemask ketika solat. Kan ? Cadangan amatur dari aku jer. 

Akhir kata.. mintak kerajaan tegas seperti mana korang tegas saman budak budak main futsal tu ! Rakyat memandang dan menyimpan di dalam hati. Jangan setahun je memerintah yer.. Heee.. Nanti masuk dalam Hari Ini Dalam Sejarah lak..

You May Also Like

0 comments