Merentas daerah buat pertama kalinya, di tahun 2021 !

by - Mac 04, 2021

Sedih tajuk kan ? Tapi itulah realitinya. Aku ada job di Kuala Lumpur. Maka dapatlah surat kebenaran merentas daerah. Walaupun ada yang kata boleh je gi tanpa surat tu disebabkan takda Sekatan Jalan Raya, aku tetap ikut arahan. Bukan takut  tapi.. yelah.. kan ada arahan dari kerajaan. Ikut je la, kan ? Takda nak risau bagai. Bagus aku kan ? Hahaha..

Dalam perjalanan.. kenderaan banyak. Cuaca panas terik. Aku memandu dengan berhati hati. Maklumlah , lama tak memandu. Terasa lain macam gitu. Hehehehe.. Namun aku sedikit kecewa. Masih ada lagi manusia cam bengap tak sudah. Memandu laju satu hal. Tak kasi signal satu hal. Pastu menghimpit belakang orang lagi satu hal ! Eh , apakah Covid 19 ni tak mengajar apa apa ke ?? Ko pikir virus tu je ke membunuh manusia ???? Geram betul aku.

Di tempat event lak.. aku cam manusia baru keluar gua ! Hahahahahaa.. serius ! Lamanya tak tengok orang. Hahahaa.. Maksud aku , lama tak tengok orang yang ramai. Haaa ! Di Rebung Chef Ismail gitu. Dengan makanan yang enak enak.. gadis gadis rupawan ! Fuh.. berbaju kebaya bagai. Lagu lagu Siti Nurhaliza berkumandang. Eh , macam suasana Ramadan. Rindu sungguh la suasana ni. Huhuh.. 

Seronok tak terkata gitu ! Hahahaha.. Feel dia cam ko gi melancong ke Jepun ! Alhamdulillah.. 


Selesai tugas, aku ke rumah mak. Lama tak ziarah dia. Hilangkan kerinduan gitu. Anak anak buah pun teruja nampak aku. Tapi memasing tanya mana Qhaliff, Zahra dan Aariz. Huhuh... Geng sebaya. Aku jawab la diorang sekolah. Diorang sibuk dengan meniaga kecil kecilan di depan rumah. Pendapatan keluarga terjejas dek kerana PKP.. Huhuh.. Alhamdulillah, ada la gak duit masuk. Nasib baik aku sekeluarga dari kecil memang membesar dengan meniaga gini. 

Sempat gak la aku gi gym petang tu. Saja gi. Lama tak singgah gym tu. Huhuh.. Melawat pemilik gym tu pun ye gak. Geng lama gitu. Aku membesarkan badan kat gym tu berapa lamaaa.. Rasanya dekat 10 tahun la gak aku main kat gym tu. Huhu..Dari bujang sampai aku kawin 2  ! Haaa..gituuu.. 


Malam , aku pulang ke rumah.. Terasa sangat penat tapi syok ! Terasa seronok dapat rentas daerah. Itulah kenikmatan bila kita 'merdeka' walaupun masih tersekat. Semoga kita bebas dari Covid 19 buat selama-lamanya ! 

You May Also Like

1 comments