Sian je tengok anak kita, kan ?

by - Khamis, Januari 10, 2013

 

Apa nasib anak kita kalau kita tiada lagi ? Dengan usia sebegitu muda , yang boleh harapkan untuk jaga mereka ni cumalah atuk nenek mereka yang dah tak kuat mana dah tu. Lainlah kalau atuk nenek dia jutawan kan ?

Hurm … Kalau mak ayah takde .. di mana mereka nak mengadu nasib ? Samakah belaian yang akan mereka nikmati ? Aihh .. kesian ..

Kalau dah boleh berdikari , lain cerita .. Tapi kalau dengan nak berjalan pon tak boleh , dapat kat keluarga angkat yang serupa macam … hurm.. Nak sebut pon tak tergamak ! Tak ke naya ? Kalau dapat kat keluarga angkat yang ok , tak pe la .. Alhamdulillah ..

Tapi sayang kan ? Ada yang dapat kasih sayang dari mak ayahnya , bila dah besar .. lupa segalanya . Tak ke terpikir betapa beruntungnya kita tak ditinggalkan di tepi tong sampah dan dihurungi lalat ?

You May Also Like

10 comments

  1. huk huk huk haru sy bace. terpikir mcm keadaan ank sy yg bru berusia 1tahun jika tanpa sy. same ke layan utk dia...
    sedih aiiii...

    BalasPadam
  2. Selalu juga terfikir begitu. Siapa agaknye yang akan jaga anak saya bila saya takde. Mampu kah dia diberi kasih sayang sebagaimana saya beri. 4minggu lalu baru saya sedar. Sebenarnya Allah lah sebaik2 penjaga Allah ambil dia lebih dulu supaya saya tak perlu risau siapa yang akan jaga dia bila saya dah tiada.

    BalasPadam
  3. serius tak fhm kenape semua blog ada link ben ashaari.. btw nk folo jugak lah.. ngeee..

    BalasPadam
  4. biasanya orang kalau dah dewasa baru akan paham dan tahu perasaan bagaimana dan seberapa besar asih sayang yang sebenarnya orang tua dah bagi kat kita :')

    BalasPadam
  5. sy ada sorg bespren seumur, 20 thun. ayahnya bru mninggal disember 2012, emaknya meninggal 2011. kesian bila fikir dia nak jaga adik2 dia 5 org, yg bgsu bru 7 thun. sedih gak..

    BalasPadam
  6. good father :) kan best klau dulu abah amik tahu tentang aku ... sekali pon okey lah ermmm

    BalasPadam
  7. lain muka qhaliff....abg ben selalu pikir msa depn qhaliff..bgus..

    BalasPadam
  8. benda ni selalu sy fikir.. kalau terjadi apa2 kt kita, mcm mana la nasib anak kita tu. Bg sy takkan sama apa yg kita buat utk anak kita dgn org lain.

    BalasPadam
  9. lagi lagi saya sebagai ibu yang mengandungkan 9 bulan senantiasa berfikir....

    BalasPadam
  10. Sentiasa fikirkan yg terbaik utk anak2...

    BalasPadam