Kalau dah nak kena jugak !

by - Januari 29, 2013

 

Tak nak kata apa dah .. Ikut dah sana sini .. Dikurung , kata kejam .. Didukung kata tak ajar anak .. Dimanja , budak naik kepala.. Camana lagi ? Nak tak nak , biarlah dia jadi manusia biasa ..

Semalam gi IKEA , beli dah pelindung bucu ni .. Semua bucu kat dalam rumah dah letak untuk elakkan kemalangan tak diundang .. hurmm..

Tapi nak kata apa dah .. Tak kena kat situ , kena tang lain pulak .. adeh ..

Gara-gara merangkak pastu pegang kaki meja makan .. Tak kuat kot pegangan dia , zasss .. Tu la kesannya .. Jangan kata tak pantau lak .. Penat dok ikut. Pegang dia , dia nangis .. lepas , dia gembira .. Nak kata apa ? Dukung jer ?

Tak pe.. Kalau tak jatuh , camana nak berlari kan ? Sebahagian dari pembelajaran kehidupan. Kena terima , inilah hitam putih perjalanan hidup kita..

Sekejap je kesan tu. Dah surut pun.. Amik gambar untuk kenangan dia nanti besar .. Tau yang dia lasak waktu kecil dulu. Tak lasak , kita pulak pening .. Hehehe ..

Bak kata wife , aku kena amik kursus stress dan pengurusan risiko ! Pening dengan segala masalah walaupun kecik ! Arghhhh ..

You May Also Like

19 comments

  1. Tengah nak lasak BA.....
    Nasib tak kena mata.....

    BalasPadam
  2. Biasalah tu qhaliff...kata boy kan. Tapi igt jgn lasak2 sgt plak yer sila jaga keselamatan diri :)

    BalasPadam
  3. Budak baru nak belajar . Jatuh bangun tu biasa laa untuk mengajar dia erti susah payah nak berjaya . Susah dia nak belajar berjalan tapi akhirnya akan berjaya jugak . Macam tu laa kan ? Huhu .

    BalasPadam
  4. Haiiiii anak... anak....
    Tak pe sikit je tu...

    BalasPadam
  5. astaghfirullah.x per bang.kalo dah jga elok2 tpi kne gak.tu mknanya da tkdir.bnda nak jdik..kte redha jer la.,pasni hati2 yer qhaliff!

    BalasPadam
  6. Tu baru mula tu.. tggu dia dapat kaki nanti. Sabar ye Bro, kena biasakan diri.. Memang le kita risau tapi dah nama nyer budak, lelaki pulak tu :)

    BalasPadam
  7. tanda2 budak aktif...inilah baru namanya anak lelaki....cayalah qhaliff...esok2 buat lagi yer....

    ---> adat resam budak kecik....

    ---> untuk ben...sila jangan stress....mungkin kita dulu lebih teruk dari ni...

    BalasPadam
  8. Daddy nangis x bila baby qhaliff jatuh........

    BalasPadam
  9. insyaAllah lps ni Qhaliff tak buat lagi..tp Qhaliff akan teroka tempat lain pulak..syukur alhamdulillah tak terkena mata tu..subhanallah..

    BalasPadam
  10. Prinsip sy tang part jaga anak..asal jatuh xterantuk kepala, xpatah riuk, xpe...hehe...itu salah satu pembelajaran...kalau x dia xtau jatuh tu sakit..hehehe

    BalasPadam
  11. cmtu la dugaan m'jaga anak..bby i siap jatuh tngga!huhu..ngan kte2 skali nangis;(
    tp pstu da cool down pk gak..kte hati2 cmne skalipun, kalo bende tu dah tertulis nak jd dia jd gak kn..so waspada & tawakal lah..
    In sha Allah xde pape tu..bdk nak m'besar cmtu la..

    BalasPadam
  12. sabar...tuam dgn ayaq suam..budak2 mmg macam ni la gayanya..dalam kita dok tengok2 dok perati pun buleh jadik..

    BalasPadam
  13. budak nak membesar memang gaya gitu.. masa erny dulu, TV dolu2 yg besar gedabak tu jatuh hempap erny.. masa mula terer memanjat.. haha

    BalasPadam
  14. kita yang bapak ni bila anak kena mmg risau gila...lagi kita mmg manjakan dia..=) bapak mana yg tak sadis tgk anak kene mcm ni yer dak..?

    BalasPadam
  15. biase la tu bdk2..tp mende mcm tu la paling kita takut..

    BalasPadam
  16. salam kenal sume..first time komen sini..da lme follow..segan nk komen..hee..
    biasa la budak baru belajar,jatuh,luka,lebam tu adat la..cuma kita sbgai ibubapa kena peka la..nk kena pantau selalu aktiviti dak kecik ni.he3.sbb diorg tgh lasak..saya pun ade ank kecik yg bongsu sebaya kot ngan qhaliff da 10 bln..

    BalasPadam
  17. Bdk klau x kena smua ni mmg x sah ler.. Jagamcn mn skali pun kena jgk, anak I dulu jatuh terguling2 dari tangga smpai lebam2.. Xpe antara pngalaman hidup.. Go go qhalif boy!!

    BalasPadam