TV punya hal, belasah adik !

by - Januari 21, 2013

Hurm ... Mmg tak hairan menda menda gini .. Aku sendiri yg punya ramai adik beradik pon mmg kerap bergaduh pasal tv .. Dulu laaa.. Skang , gila la kalau gaduh pasal tv .. tak bijak namanya tu ..

Dulu, 3 channel pun dah gaduh .. Skg ni ?? Perghhh ..mmg dasat laaa kalau dah jadi antu tv ..Nasib baik aku dah tak kemaruk tgk tv .. Tgk bila free je .. Seminggu sekali , ada la kot ..

Aku respek bila ada ibubapa yg berjaya membesarkan anak anak tanpa pengaruh tv .. Kira utamakan pelajaran dr tv .. huhu ...

Kesannya, anak anak berjaya semuanya .. kan kan ?  Apa pun , segala terpulang pada kita dan cara didikan .. kan ? Ayat stendek !

Published with Blogger-droid v2.0.10

You May Also Like

5 comments

  1. Pengalaman membesarkan adik selepas kemtian ayah.. TV bukan cabaran utama.. tetapi facebook dan internet!!

    BalasPadam
  2. ak jrang brebut siaran tv sbb ak anak bongsu, trpkse mngalah jeee..:(









    p/s:mhon prtkran bloglist sidebar dgn Ben jka sudi...tq http://www.bukusemasa.com/

    BalasPadam
  3. kalau kecik lagi boleh terima la jugak gaduh. ni dah beso gajah kot nak gaduh pasal tv.

    patut le dulu mak asyik zikir kat telinga ni belajar mengalah dgn adik kecik. kecik2 dulu susah gak nak terima mcm tak adil kekdahnye. tapi dah besar ni sedar la jugak yg mak suruh belajar bersabar. tapi bkn sehari dua la. makan tahun jugak.

    BalasPadam
  4. Pengaruh tv okey lagi,
    Pengaruh internet lagi bahaya.
    Budak2 sekarang dah macam orang dewasa pemikiran diorang. Takut pulak.

    BalasPadam