"Baya-baya kita jer ..", katanya..

by - Januari 22, 2013

 

Dalam dok sedap menarik besi , terpandang seseorang yg aku kenali..  Macam aku kenal tp sapa eh ??

Aku pandang , senyum dan tegur .. Okk.. Nampak sangat aku dah semakin tua ..Ke aku tak bercampur masyarakat ? Tak jugakkk.. Tiap petang aku lepak bermesyuarat ahli tingkap kat dpn rumah aku tu .. Terblur jap ..

Ok..Jiran nun belah sana tu..Hehe.. Dia tanya aku bila nak pindah sepenuhnya .. Bla bla bla ...sampai ke satu soalan, dia jawab ...

" Biasalah tu.. baya baya kita jer .. ".

Aku pandang dia .. Dan aku tanya umur dia ..

" Tahun 81 ..Kau 80 kan ? " .. Dia jawab ..

Senyum riang la aku .. Hehehe.. .. Awal 30 an aku nih rupanyaaa .. hehehe ..

" Aku , tahun 76 daaa .. " . Aku terus terang ..

Terkejut dia .. Tak percaya kooo ..

" Nampak muda ! " .. Katanya laaa .. Bukan aku reka aaaaaar..

Aku bgtau la.. Bersenam adalah antara awet muda paling mudah utk dinikmati dan dilakukan dimana mana .. hehehe..

Senyum dia.. Aku ? Takk .. aku sedar diri .. Aku semakin menghampiri 40 tahun dan aku masih terlalu jauh dariNYA..

Published with Blogger-droid v2.0.10

You May Also Like

6 comments