Qhaliff dan SEMANIS KURMA ..

by - Januari 17, 2013

 

Qhaliff tidur .. Aku tonton SEMANIS KURMA dengan wife .. Perbincangan yang sangat memberi kesan pada jiwa aku . Aku terlalu jauh untuk bergelar seorang bapa walaupun aku seorang bapa .

Tidak sukar tapi tetap sukar tanggungjawab itu . Membesarkan anak bukan sekadar memberi makan minum dan besar bagai johan tetapi mestilah lengkap segala segi seperti mana yang dituntut oleh agama.

Untuk melengkapi tuntutan itu , aku turut sama kena lengkap ! Bagaimana nak besarkan anak jika aku sendiri jalan tak betul ? Hurmm..

Nasib baik aku dah berkeluarga. Kalau belum , pasti aku kembali fikir segalanya. Bukan tak hingin tapi sedar diri ini tidak berkemampuan ! Menjadi pemimpin untuk sebuah keluarga bukannya mudah sedangkan diri sendiri terkapai kapai ..

Hurmmm …

You May Also Like

3 comments

  1. abg ben mampu jadi ayah yang baik kepada qhaliff..=)

    BalasPadam
  2. abg ben mampu jadi ayah yang baik kepada qhaliff..=)

    BalasPadam
  3. impian jadi ibu bapa yang terbaik adalah impian semua insan yg bergelar ibu dan bapa. Cari dan terus cari ilmu untuk memantapkan diri supaya dapat mendidik anak dengan sempurna. Tapi sebagai manusia biasa kita terima hakikat setiap orang ada kelemahan yang kadangkala sukar untuk diperbaiki. Oleh itu jangan hanya kerana kita nak kan yang terbaik, takut2 ada yang tertekan iaitu anak2 kita sendiri...:)

    BalasPadam