BN menang ..tapi ???

by - April 25, 2010

Menang eh ... hehehe.. aku tak ikuti perkembangan kat sana pun ... nape ek ? saja ... huhu.. tak tau berapa byk lak duit rakyat abis kali ni .. Tak kisah la kan .. asalkan menjanjikan kesejahteraan pada negara ..

Janji ??? Ermm .. satu perkataan yang membawa sejuta harapan ... Dari dulu rakyat dok dengar 'janji' .. samada dari pembangkang mahupun rakyat ... Ada yang tertunai dan ada yang jadi debu .. Kalau di kampung kampung , janji mudah ditabur .. tapi bila dah menang , ilang begitu jer .. ermm..

Aku dengar kali ni Adun BN yang menang tu berjanji akan pindah ke kawasan berhampiran dengan kawasannya ... Ermmm... aku harap semua pengundi dan juga pemimpin pemimpin BN ingat akan janji tu ... kenapa ? Kalau tak ... jgn lupa .. pilihanraya akan datang lagi nanti ...

Pembangkang dan kerajaan skang ni bagi aku seimbang .. rakyat hanya tunggu masa sekali lagi untuk membuat perubahan besar ... akan datang ... Aku harap satu je ... pemimpin yang ada skang , berubahlah ... jgn main sedap janji .. ingat .. rakyat ada mata dan telinga jugak ... jgn main janjiiii jer .. sampai masa .. bagi alasan .. ermmm ... bosan siut ...

You May Also Like

12 comments

  1. camtulah mr.ben,harap2 janji2 yg mereka bagi tu tak menghampakan para penguni kt tempat mereka..

    BalasPadam
  2. setuju dengan incik ben. even saya baru aje daftar sebagai pengundi (tak ade experience ngundi PRU lagi) tapi lihat keadaan sekeliling..hmm..lu pikirlah sendiri..huhu..

    BalasPadam
  3. huhu tiada apa yang paling membosankan melainkan politik. banyak helah.. janji banyak plastik.. siap ado polyester pastu tampal lak ngan polisterin kena api sikit dah terbakar. tu pasal janji tinggal janji..


    err.. apa dni merepek ni. huhu..


    sama2la kita harapkan pemimpin ini akan menunaikan janjinya.. kita tungguuuu dan lihat... :)

    BalasPadam
  4. amat setuju dengan ben..janji time nak undi2 je , bila dah dapat jawatan tak ingat dah semua..yang rakyat biasa macam kita nie hanya dapat melihat je lah kan.takpe lah, kita mampu berdoa je, nanti Allah akan balas jugak

    BalasPadam
  5. SEMOGA.......

    maklumlah, rakyat sentiasa didahulukan, bukan kocek didahulukan...

    apa2 sebagai rakyat malaysia, ayu harapkan kita sama2 terbela dan dibela...

    BalasPadam
  6. tak leh nak komen,..baru isi borang income tax dan terfikir,..ke mana pegi duit aku nih?..betul ke arah duit aku ni? hmm,..entah la..

    BalasPadam
  7. hehehhe..sikit jer lagi..lau tak kalah juga bn ni

    BalasPadam
  8. Janji Melayu mudah lupe, kite tengok janji bukan melayu plak. HAHA ;p tapi memang beliau layak menang dan diharap mengotakan janji nya..

    BalasPadam
  9. even masih bergelar student, tp sedikit sebyk ikut jgk psl politik kt ngara tercinta ni. emm, konklusinye, politik kt malaysia x cukup matang. em, byk sgt pointnye tp xnk la hurai kt sini. masing2 ade pndpt.
    manusia kalau kejar dunia, dunia je yg dia dpt. tp kalau manusia ni kejar akhirat, insyaAllah dunia+akhirat dy dapat.
    prinsip hidup: manusia kene ade peraturan/undang2 utk guide hidup. peraturan/undang2 tu mestilah berpandukan 2 tinggalan yang amat bermakna drpd Rasulullah. klu x, HURU HARA la hidup..
    demokrasi=suara rakyat
    kita ada hak utk tentukan pemimpin kita.renung2kan=D
    (xsabar nk mengundi bile cukup umo nt)

    BalasPadam
  10. setuju dengan ben...

    sekarang ni rakyat lebih bijak menilai pemimpin yang terbaik untuk terajui negara....

    hari ni dorang mungkin boleh tabur janji palsu, sampai waktu pilihanraya umum nanti tunggu dan lihat saje lah.....

    kuasa tetap ditangan kita...

    BalasPadam
  11. mami pon baru selesai mengundi semalam..alhamdulilah situasi kat tempat mami adalah masih didalam kawalan walaupun ada segelintir pihak luar yg cuba buat provokasi2..saje nak sabotaj la tuh..hampir2 la mami & family tak dpt masuk mengundi...menang kalah tu adat bertanding..dan itupon dah jadi 1 kewajipan utk negara..
    lagi 1, apa2pun yg kita buat kena ikhlas..tapi kalau org nak bagi duit tu..amek jela..hahaha..iklas la sgt kan..tapi yg penting, dpt duit selepas mengundi..bukan rasuah ye....lalalalalla...

    BalasPadam
  12. betul ckap ben...pemimpin kena ingat..ini amnanah...dan jgn lupa andai janji x dikota...tunggula pru akan dtg...rakyat akan menghukum...ingat!!!suara rakyat suara keramat!!!!!!

    BalasPadam