Kalau dah rendah tu , rendah jer laa..

by - Jumaat, November 12, 2010

 

Satu perkara yang tak bagusnya bila dah tua ni , sukar nak menerima mereka yang muda apatah lagi mereka ini berpangkat lebih tinggi dari yang tua.. Hurm.. tak sesuai sebut tua.. VETERAN .. haaa.. sesuai gitu ..

Entahlah.. sepanjang aku bekerja di sektor kerajaan ni , ada satu jenis perangai yang membuatkan aku geleng kepala .. Bukan satu tapi banyak la.. Aku rasa semua ni ada di mana mana ..

Aku tak nak cerita pasal sektor swasta walaupun aku ada pengalaman jugak bekerja di sektor tersebut .. Apa yang aku nampak dan tak gemar ialah mereka yang merasakan diri mereka dah cukup besar apatah lagi mereka mempunyai pengaruh keatas orang atas menidakkan kuasa orang lain .. Ini mmg satu perangai yang teruk !

Walau camana veteran pon kita dalam sesuatu bahagian tu , kita tetap kena ikut pangkat .. Hormat perlu ada .. Suka atau tidak , itulah kenyataan yang perlu kita terima.. Nak kata apa dah kan ? Sapa suruh tak belajar rajin rajin dulu .. Nak salah kan sapa ? Mahu atau tidak , kena tabik pada yang muda sbb dia ada pangkat ! Hormat ..

Tapi yang muda ni pulak , jgn besar kepala .. Berlagak macam tak pernah ada kuasa .. Kena hormat orang bawah .. Sama sama hormat ..Barulah selesa kerja .. kan kan ? 

You May Also Like

6 comments

  1. taw xpew x kisah pon abng ben kita tua ke muda hormat mnghormati kan lbih baik....yg veteran jgn pula mnidakkan pngkat yg muda....yg muda plok jgnlah memndng rndah pada yg vateran walaupon dia rendah pngkat pada simuda...

    BalasPadam
  2. kadang2 sakit hati jugak ben...yela, kita yang muda boleh je hormatkan veteran walaupun dorang pangkat lbh rendah..tapi dia orang kena la hormat jugak kat kita yg muda ni..jangan nak ikut otak dia jerk..otak orang muda kena pakai jugak..ni, kalau bg cadangan..CADAGAN DITOLAK..dan lebih parah lagi ayat dia..AKU DULU HIDUP DARI KAU...haaa, tak ke rasa nek angin..hehhe..

    hurmmm, kalau sebut hal gni mmg agak beremosi skit..hehehhe

    BalasPadam
  3. Shag setuju sangat. Ni baru jadi Supervisor, dah berlagak sakan. Lepas tu paksa orang respect dia padahal dia tak pernah tahu respect orang lain. Hmph.

    BalasPadam
  4. mungkin bila lagi tua, ego pun makin tinggi =)

    tp kita jgn la ikut cam dorang..senyum aja~ ^_^

    BalasPadam
  5. kena hormat orang lain kalau nak orang hormatkan kita.. biar tinggi mana pangkat/ke'veteran' kita. saling menghormati amalan mulia.

    perlu anda tahu:
    apa kaitan dracula dengan tuala wanita

    jom ramai-ramai join:
    Miya's birthday giveaway

    BalasPadam
  6. setuju seratus peratus...kena ada toleransi...hormat menghormati satu sama lain..x kira lah pangkat tinggi ker rendah..

    BalasPadam