Kakak kerja kelab malam gelumang maksiat

by - November 27, 2010

 

Soalan yang diambil dari HMETRO 

SAYA berusia 22 tahun dan mempunyai kakak berusia 27 tahun yang bekerja di kelab malam. Dulu kakak pernah bersekedudukan dengan lelaki A hingga melahirkan anak yang kini dijaga ibu yang sudah tua. Dia tidak peduli langsung anaknya.

Kakak bekerja di kelab malam untuk menyara anak dan ibu saya. Saya tertanya-tanya adakah duit itu halal?

Selepas itu, kakak berkahwin dengan lelaki B dan hanya bertahan setahun saja sebelum bercerai. Puncanya, dia �mempunyai ramai lelaki di belakang suami. Akibat tidak mahu dituduh dayus, suaminya menceraikan kakak.

Sikapnya masih tidak berubah dan kami tidak mahu mengambil tahu hal kakak kerana bosan. Baru-baru ini, dia mengaku duduk sebilik dengan lelaki lain di rumah kami.

Jawapan .. di sini

 

Kalau korang la kan.. apa jawapan nak bagi kat kawan kita ni ? Bagaimana nak selesaikan masalah mereka ? 

You May Also Like

7 comments

  1. abg ben..link yang bawah tuh cm x wujud je...=(..

    entry bosan :http://since-8-july.blogspot.com/2010/11/left-alone.html

    BalasPadam
  2. halaman tidak ditemui..sekian..

    BalasPadam
  3. salam abg ben, tq follow blog sy :)

    kes cerai di Malaysia purata sehari 6 kes penceraian akan berlaku, bayangkanla betapa teruknya institusi rumah tgga di Mlysia kan. mg kita terhndar drpd msalah2 yang teruk ni.

    BalasPadam
  4. humm...camner yek???
    kalau dah akat dia x kesah dgn anak sendiri...bawa la mak dia dan cucu2 dia g tempat lain...kalau dah nak bg nasihat xleh...
    (komen x matang..haha)

    BalasPadam
  5. bagi aku cara terbaik satu je, amalkan hukum islam sepenuhnya di malaysia.
    (maaf kalau sentuh isu sensitif)

    BalasPadam
  6. yaty setuju pendapat haris khairuddin..

    BalasPadam