Janganlah sombong !

by - November 26, 2010

 

Mmg sikap rakyat Malaysiakah begini ? Maksud aku , pemandu pemandu kereta di Malaysia ni la.. Bila nampak pejalan kaki melintas jalan , ada yang sampai hati menderaskan lagi kereta mereka seolah olah nak langgar lak .. Nak tak nak berlari pulak si pejalan kaki..

Kenapa macam ni yer ? Bukan sekali dua .. kerap sangat dah berlaku .. Bukan pada aku jer malah ramai lagi .. Haih.. Sepatutnya kena la bertimbangrasa .. Yang bawak kereta ni sah sah rileks dah dalam kereta.. Laju laju tu nak g mana ?? Kesian la skit kat pejalan kaki tu ... Kalau berlanggar camna ? Tak guna nak cari salah sapa.. Kalau boleh elak, elakkan la..

Tak rugi pon bertimbangrasa... hurm.. jgn la kejam sangat .. tau la ada kereta .. kan ? Orang lain pon ada kereta gak ... hehe..

You May Also Like

10 comments

  1. Salam, setuju sgt2, nk2 nye yg berjln kaki sorg2 n bwk brg bnyk2, lglah diorg ske drive laju smpai air lopak tersimbah. hm, skaNG NIe blehlh wat camtu tp ntah2 1 ari nnti.....fikirkanlah....

    BalasPadam
  2. Tak patut2.buang sikap sombong dan tambah sikap peramah.huhu

    BalasPadam
  3. eii memang tau, akak pernah nak kena langgar... kita ni kan kalau bawa keta, kena selalu anggap org yg naik motor ke jalan kaki kat depan kita tu macam anak kita, cer bayangkan kalau orang buat kat anak kita...ngeriii kan... nauzubillah....

    BalasPadam
  4. memng pun..kadankadang rasa cam nak sepak taya kereta org sombong..heh!

    BalasPadam
  5. selalu je kena abg ben..

    nsb la jd pejalan kaki..
    kena buli

    hehe

    slm singgah abg ben

    BalasPadam
  6. bukan pejalan kaki sahaja bro...aku yang bawak motor macam nak pergi perang...keta tu nak cantas aku, aku cantas dia balik...dia kata aku rempit...aku kata dia gila haha...memang sombong pemandu keta yg macam tu..

    BalasPadam
  7. Saya nak komen disini kalau dinegara kita apa hukumnya menlanggar org kalau dia mati? Mungkin tidak ada hukum mandatory membawa hukuman mati. Mari kita gi kat mekah sana kita tengok.. kereta hormat org kerana hukumannya mati juga, ada berani?

    Jom Jalan-jalan Ke Pahang "Tak kenal, maka tak cinta."

    BalasPadam
  8. salam.
    dia saja nak dengki kat org yg jln kaki tu..huhu.jahat la perangai mcm tu

    BalasPadam
  9. takpe..nanti dah pindah rumah baru taklah kena jalan kaki je..hehe

    BalasPadam
  10. susah nak jumpa pemandu yang hormat dengan pejalan kaki kat malaysia ni..sangat berbeza dengan negara seperti singapura..walaupun negara diorang padat dengan penduduk..tapi laluan pejalan kaki sangat dipraktikkan..pemandu kereta boleh berhenti dan pentingkan keselamatan pejalan kaki yang lain..sangat berbaloi kemudahan seperti itu kat negara diorang..kat malaysia susah betul nak tengok perkara macam tu..laluan pejalan kaki??macam tak wujud kat mata diorang..huh!!

    BalasPadam