Makin tua makin menjadi ..

by - November 29, 2010

 

image

Hurm... kalau diperhatikan dan dibukak bukak mata ... makin ramai nak ke penghujung usia .. Bila dah nak jejak usia gitu , ada yang dah sedar diri .. Alhamdulillah .. syukur pada Allah .. Tapi yang sebaliknya tu camana ? Ditambah dengan pakai pelbagai serum kecantikan... botox.. beli pakaian seksi meksi .. walaupun kulit tu dah mula gelebeh tapi tak kisah dah , VOGUE gitu !! Tu belum dok kata diri tu DIVA ! Haih ..

Entah la .. aku sendiri malu dengan Allah .. Malu sbb terlalu banyak dosa sepanjang hidup aku ni .. Pelik .. apakah mereka tidak memikirkan soal kematian ?

Mmg betul .. kalau sekadar memikirkan tapi tiada usaha kearah membawa bekalan , tak guna juga .. Tapi sekurangnya dengan memikirkan semua itu , kita ada juga usaha untuk mendekatkan diri pada Allah .. Baik fikir dari lupa terus ..

Aku bukan nak nasihat sapa sapa .. Entri ini untuk diri aku dan mereka yang teringin nak fikirkan soal dunia dan akhirat .. Tengok cermin .. Aku rasa semalam aku baru berusia 17 tahun .. Tegang je kulit muka .. Dan esok bakal cecah 34 dan akan terus naik .. Rambut dan janggut pon dah mula beruban .. Apa yang nak dicari dalam kehidupan ini ?

You May Also Like

10 comments

  1. mintak2 gayah tua nty tak jadi cam tutttt.. hahah
    peringatan utk diri sendiri~ terbaik bro!~!!

    BalasPadam
  2. Salam
    Selamat menyambut ulang tahun kelahiran yang ke 34 esok ye encik BA.

    Apa pun..keredhaan Allah yang kita cari , beramal macam esok hari kematian kita,usaha dan berkerja seperti kita akan hidup 1000 tahun lagi .

    Happy blogging my sifu.

    BalasPadam
  3. makin tua, makin takut. takut mati.
    amalan pon tak cukup. renung2kan dan mari beramal. :)

    BalasPadam
  4. kalau ada org peringatkan kita

    insyALLAH tidak akan ada tingkah laku kita yg buruk2 berlaku...

    sama2 lah kita ingat memperingati

    hek3

    BalasPadam
  5. makin tua perangai makin pelik...ngalah bebudok yekkk...

    ishhh amit-amit..mintak simpang lerrr

    esok bday abg ben yaaaa....HEPI BESDAY in advance...semoga terus maju dan maju dan maju berblogging!!

    BalasPadam
  6. makin tua di muka makin muda di hati
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  7. tuh la manusia sekarang yang tua pun mau bergaya, boleh bergaya tapi biar berpada. yang muda dah seksi yang tua plak lagi seksa..sakit mata memandang. nak ditegur, siapalah kita, kang disembur naya je. patut yang tua menasihati yang muda tapi ntah la. ego masing-masing sebenarnya yang tinggi.

    Latest Entri :
    Tragik Terhebat Di Air Terjun

    BalasPadam
  8. dah nk tambah tua dh esok. selamat hari tua.moga2 hidup n mati kita dlm iman.Amin

    BalasPadam
  9. salam...makin tua makin menjadi maknanyerr...buang tebiat lah tu heeheee....

    BalasPadam