Follow u ?

by - Sabtu, November 27, 2010

 

Entah kali ke berapa entri aku berkaitan isu  I FOLLOW U dah ! Wajib FOLLOW ME tau !!

Blogging ni bukan berkaitan I FOLLOW U... Yang melibatkan I FOLLOW U ni hanya lah DIGI dan bedak FOLLOW ME .. Tapi blog tidak sama sekali ..

Soal I FOLLOW U ni adalah soal keikhlasan .. Tertera di  widget tu adalah PENGIKUT dalam bahasa melayu dan FOLLOWER dalam bahasa inggeris .. Tidak ada jaminan di situ yang mana aku akan follow balik ..

Apa yang mampu aku pada mereka yang sudi mengunjung blog aku ni hanyalah segmen suaikenal antara blogger .. Berbaloi atau tidak .. Wallahualam ..

Alhamdulillah .. ramai blogger dah tau isu ni dan tak gunakan dah .. termasuk juga komen komen yang tidak membina setiap kali meninggalkan jejak ..

Tu je la aku nak bagitau .. terpulanglah pada diri masing masing .. Kalau nak follow memfollow , lebih baik 'lepak' kat FACEBOOK jer .. Ok ? Harap jangan ada yang terasa .. Bukan nak tegur atau nak mengajar .. Sebagai seorang sahabat blogger , aku nak bagitau sebelum ada blogger lain sembur korang nanti ... hehehe...ok ??

You May Also Like

33 comments

  1. setuju dgn mr BA.tapi kalau sy guna p'dekatan i follow u, u must follow me..mesti follower sy beribu-ribu..huhu

    BalasPadam
  2. betul...tu...ahaks.../bedak follow me kahkahkah...;d

    BalasPadam
  3. aah..
    btol tu..
    klau org tu nak follow dia akn folo la..
    xpyh nak pksa2..

    BalasPadam
  4. salam

    wah banyaknya abg ben post entry,,
    tak dan nak kejar nak baca..
    hihi..

    terasa sikit-sikit..
    sebab pernah tanya abg ben bila nak follow saya..
    hahaha..

    lain-lain tak pernah..
    biar mereka follow kita dengan seikhlas hati..
    baru hepi :)

    BalasPadam
  5. biasalah budaya berblog masa kini...x salah pun kan

    BalasPadam
  6. memang la concept i follow u must follow back tue bagus.. mesti orang ramai follow kita kan.. tapi bagi pendapat nora... asa tak best plak.. napa??? sebab diaorang follow jer tapi tak datang baca entry,,, so follower banyak pun tak guna,, tak dapat membantu pun... biar sikit janji orang yang follow tue masuk... kan3?? hehehe

    BalasPadam
  7. teringat iklan oh.. followw me..

    BalasPadam
  8. @azhar
    Tak salah .. tapi jangan jadikan budaya ..

    BalasPadam
  9. aku walaupun baru, tak suka konsep ni. cer tengok blog yang ramai follower tu. kalau komen setanding dengan banyaknya follower tu ok la. ni takat follow tapi tak baca tak tinggal komen takda makna aih.

    BalasPadam
  10. disebabkan tak guna 'u must follow me' la, tak ramai yg sesat kat blog pinggir hutan. kekeke...

    BalasPadam
  11. betul gila. dah geram sangt, macam nak sound je. datang blog org p kat chat box tulis mcm ni, "i dah follow u, u follow i balik taw." seolah-olah follow tak ikhlas.

    BalasPadam
  12. Tiba2 teringat iklan follow me yang gilfren datang rumah pastu lelaki tu tercampak bedak atas katil pastu gilfren dia nampak dan juga lagu follow me follow me tu hehe, en ben suka buat lawak spontan tapi bermakna..cayalah... eh melalut pulak, stuju dengan post ni, tapi perasaan seronok terserlah sgt bila org yg kita folo tu folo balik w/pun tak minta hehe...

    BalasPadam
  13. huhu. perlu ingat, ada sesetengah orang tak berapa suka disuruh2 follow ni. jadi, biarla diorang follow dgn ikhlas.hehe.

    p/s: incik ben, time kasih follow saya.huhu.

    BalasPadam
  14. bgus en ben kuar statement cmni,,
    i pon dh muak rasanye bce bnde tu kat shoutbox,,

    BalasPadam
  15. lebih indah jika seseorang itu follow kita kerana kualiti yang ada pada blog kita :)

    BalasPadam
  16. I follow you, whomever i like too.
    To whom following me.. thank you!

    BalasPadam
  17. tak penah suh org follow pun. wat for PAKSA RELA?? Tak bahagia kang .. hehe ..

    BalasPadam
  18. plg stuju dgn entry ni. mluat dgn org yg folo tak iklas. rase mcm nak buang je shoutbox kat blog tu

    BalasPadam
  19. Salam, saya ni silent reader blog B.A yang menarik ini.. Untuk entri yang ni saya teringin plak nak bagi komen.. Coz ramai yang komen tak setuju istilah 'follow memollow ni..' ada yang sampai ke tahap meluat plak.. Hehehehe.. aduina..

    Ekceli bagi saya tak salah konsep "I Follow u, U follow me back" ni.. Takda masalah pun.. Maybe si Blogger tersebut cuma cadangkan je. Dia follow blog kita sebab blog kita menarik di matanya. So dia pun cadangkan lah agar kita dapat follow balik blog dia.

    Mungkin si dia ingin terus 'keep in touch' ke atau untuk merapatkan Silaturrahim sesama blogger. Atau mungkin juga dia blogger baru yang mengharapkan kita untuk membimbingnya setaraf seperti blog kita. Itu je..

    Yang kita plak, kalau terasa ingin nak follow balik, follow je lah. Kalau tak suka tak payah la nak bengang sakit ati.. tak diancam pun kita kalau tak follow balik blog dia. Syukur lah blog kita kena hargai .. at least kita pun boleh bagi semangat kepada pengikut baru kita tu kan... Ok tak.. Hehehe

    Sori lah kalau idea ini ketinggalan zaman ya... Just cadangan je. Hehehe. Betul juga kata B.A.. Boleh buat macam tu, tapi jangan jadikan budaya.. Thanx atas nasihat yang berguna itu buat bloggers yang setahun jagung macam kami..

    BalasPadam
  20. betul2..setuju sgt..xkisah la klu nk 4llow or x,xde pksaan kn..

    BalasPadam
  21. kita tak leh terlalu sombong dalam budaya follow memollow ni... buat per? tak luak pun.. apalah salahnya kalau kita follow balik.. jgn berlagak sangat... apalah maknanya blog kita ni kalau tiada follower..

    first thing bila buka blog orang..apa yg kita tengok dulu...mesti jumlah follower dia kan? walaupun tak perasan tapi itulah hakikatnya...

    mia tak kisah sapa2 yang follow blog mia... kalau sempat mia follow balik... yang penting jalinan ukhwah dan persahabatan di arena blogging ni...

    bukan senang nak ada follower yang ramai macam ben.. dan bukan senang nak pikat orang datang berkunjung ke blog kita...

    BalasPadam
  22. yang timbul masalahnya ialah ... blogger tuan tanah tu seolah 'dipaksa' follow balik .. saya yakin majoriti tuan tanah akan follow mereka semula tapi bila 'dipaksa' tu yang jadi sakit hati ...

    BalasPadam
  23. redah dari kicap:
    belajar dari kesilapan.. tq BA
    ALL IN ONE

    BalasPadam
  24. Sy..tak kisah mana2 pun..blog sy pun tak ramai follower..so bila ada yg sudi follow n suh sy follow blk blog dia sy buat jerla..follow x semestinya baca pun kan..kalau dh terlalu bnyk nk di'follow' tak larat nk baca semua..mcm blog sy jugak..follower yg ada tu pun x semestinya baca pun apa sy tulis..tp pertambahan follower tu at least bg semangat bg blogger baru mcm sy ni utk terus menulis...yerla sendiri tulis blog sendiri baca mcm x seronok jer..

    BalasPadam
  25. tumpang lalu hihi...
    http://alya-husna.blogspot.com/
    anda follow anda menarik dan hot... =p

    BalasPadam
  26. @The Nurul ayoyo hanis byk bebeno nye lepas tu....dah x de vocab lain ker?hikhik

    BalasPadam