Akan ku miliki hatimu itu .. (32)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32]..

 

" Dia mai buat hal daahhh ... Haih.. pelik betul aku dengan sesetengah sikap manusia ni .. Orang bercucuk tanam.. Hasil naik dengan cantiknya dikatakan guna baja kimia.. Orang meniaga makan , laris dikatakan guna ilmu sihir .. Kenapa la ada sikap manusia yang tak reti berlumba menuju kejayaan sebaliknya berlumba untuk menjatuhkan orang lain ?? Inikah saranan Rasulullah s.a.w pada umatnya ?? Inikah yang diajar baginda ? Astagfirullah al'azim.. ". Aku hanya mampu mengeleng kepala. Sedih dan hiba dengan perangai orang kita. Patutlah ekonomi negara kita dikuasai bangsa asing .

 

Anonymous berkata... [Reply to comment]

Alololo... jiwang karat la mamat nii... Lu pasan bagus laaa .. Ada taman punya olaaang !!

 

Komen itu aku delete. Tak ingin dan tak nak pembaca aku membacanya kerana itu bukanlah komen dari mereka yang punya akal sebaliknya komen berunsurkan hasad. Perlukah pembaca aku membacanya dan sakit hati ? Aku yang akan rasa bersalah !

 

Anonymous berkata... [Reply to comment]

As salam Ben. Lama tak singgah.Semakin hari semakin ketara kecewanya perasaan Ben ? Sedang dilanda gelorakah ? Jangan dilayan sangat perasaan itu kelak merana diri. Nikmatilah kehidupan ini. Bak kata Ben dalam entri yang lepas , Cinta ada dimana mana. Jika benar kita mencintai dia , lepaskanlah . Jika dia kembali , dialah pasangan kita. Jika tidak , doakan kebahagiaannya. :)

 

" Wah... terasa aku dengan kata-katanya... sangat mendalam.. Benar katanya .. Aku patut lepaskan .. Lepaskannya pergi.. Aku tahu dia bukan jodohku.. Selamat tinggal sayang ... ". Bisik hati kecilku.Komen itu aku lepaskan .

 

"Eh .. ada komen lagi ??

 

Adawiyah berkata... [Reply to comment]

Ben... sedihnya sajak Ben tu .. Frust dengan sapa ? Dengan tuuu yee.. hehehe.. Sabar la yer Ben... Kalau dah cinta , tak kemana punya.. hehehe..

 

" Arghhh... boleh pulak dia tinggalkan komen .. Selama ni tak pulak dia tinggalkan .. Adeh .. Kenapa Ada ?? Kenapa permainkan perasaan ini ?? Eceh.. bila pulak dia kata dia sukakan aku ?? Adoi.. Syok sendiri sudah ! Hehe.. ". Aku 'terlupa' makan ubat.Kesannya , aku merepek sendirian .

 

Jam menunjukkan pukul 12 tengah malam .Masa untuk tidur. Tiba-tiba , telefon bimbit aku menyanyi lagi Spoon , Rindu Serindu-Rindunya. Oh karat sungguh aku rupanya..

 

" Riana... "

 

-SAMBUNG-

10 ulasan:

  1. fuhhh 33 ape plak..nak pi kelas, sempat terjah 32 lu.sib baik uncle beben update awal.hehe

    BalasPadam
  2. lagu dalam jiwa pun Rinduuuu..Riana pun muncul..hehehehe :p

    BalasPadam
  3. Riana dah mula suka kat ben tu...heheheeee

    BalasPadam
  4. adehh... sambung lagi ben... x sabar nak tahu episod akan dtg.

    BalasPadam
  5. haha tgh lyn jiwag bang ben ni ye :)

    BalasPadam
  6. Jika benar kita mencintai dia , lepaskanlah . Jika dia kembali , dialah pasangan kita. Jika tidak , doakan kebahagiaannya.... T____T

    BalasPadam
  7. hhuuwaaaaaa! ade plak komen dri Ada? so anon tu sape abg ben?? arghhh! x sabar nak tawu........!! >,<

    * dh jtuh cinta ngn jlan crita AKAN KU MILIKI HATIMU ITU *

    dupdapp dupdapp~

    BalasPadam
  8. akhirnya, ada comment . haha..

    eh eh tetibe muncul riana..

    keliru antara dua :)

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009