Sabtu, 27 Februari 2010

Merajuk !

MERAJUK ..Satu perangai yang sememangnya tak dapat dipisahkan dari wanita ..Lelaki kalau merajuk , sah sah buruk kan...Berbeza dengan perempuan...Bila merajuk , kita pun dia tak nak pandang...Muncung mulut tu , sah sah dah sama panjang ngan muncung ikan tombak...Walaupun begitu , keayuaan wanita tak hilang namun mengundang kenyampahan pada lelaki lak..Kenapa gitu ?

Cam aku kata tadi , lelaki kalau merajuk , buruk rupe....Sebab tu perempuan tak sabar sabar p pujuk...buhsan tengok muka lelaki merajuk sebab ala ala rupa ikan keli walaupun sedap dimakan..Lelaki lak , malas nak pujuk perempuan sebab suka tengok muka perempuan tu...Haa...sebab tu malas nak pujuk..bukan senang nak dapat tengok keayuaan muka wanita tu bila merajuk....Ayu beb ..ayuuuu...tengok la sampai lesuuuu....nak bintit muka tu nanti..

Merajuk lawannya pujuk ...Pujuk laa bang..pujukk...Sekali dua ok laa.....lama lama ??? Perempuan merajuk laki pun ?? ajuk je laaa...korang merajuk balik jee..jgn dipujuk...bukan tak nak...ari ni ok la..makan dah pujuk tu...esok kalau merajuk lagi ? Tak ke tensen ?? Kot ye pun , bawak bawak la bermesyuarat .....ajak si abang tu g coffee beans ...order semangkuk dua kek...ice blended 8 ....haaa..citer la elok elok..

Kenapa merajuk ?? Haa...mesti ramai perempuan akan salahkan lelaki..Tu laa..tak reti nak jaga hati wanita ...Mau jugak aku nyanyi lagu madu tiga !! .....Memanjang jeeee nak hati wanita ekkk...Hati lelaki ?? Sebulan sekali je jaga ? Walah weiii....masak 3 rasa gini hati lelaki ! ..

Ginilah ..bagi aku la..merajuk tu boleh ...bagi yang kawin tu , merajuk la atas katil...senang cik abang nak pujuk...yang belum tu , jgn cari pasal merajuk lak atas katil...kang senang lak cik abang tu pujuk ! Tak pasal pasal je ada lagi kes buang bayi...Jgn dibuat angkara..! Merajuk tu boleh , berpada pada la...Jgn la asal jumpa je nak merajuk , asal telepon je nak merajuk...Jumpa salah , tak jumpa pun salah...Call salah...tak call pun salah...haaaa..camana tuuu ?? Bersikap matang la skit ekk..

"Kalau dua dua merajuk...ana kawin tigaaaa ..haiii "

3 komen :

Azrul Hisham berkata... [Reply to comment]

setuju pandangan bro... :)

lana leopard berkata... [Reply to comment]

Skrg ni lelaki pun dah pandai merajuk. Merajuk sekali sekala, minta di pujuk, utk bermanja, x salah. Tp jgn merajuk keterlaluan hingga mengundang pergaduhan yg lbh besar. Dan klu di takdirkan pasangan anda tu bkn reti bab pujuk memujuk ni, so pandai2 lah pujuk diri sendiri ek. Jgn smp drag sesuatu perkara tu lama2.....

Mat Gebu berkata... [Reply to comment]

Ishh...ingatkan koo yang merajuk tadi Ben, jangan nantu jadi muka ikan keli!!...hahaha, tatau lah ek, bess ke merajuk ni, paling tak suka bila wajah org merajuk jadi ala2 muka tak siap....tu jam kek semua boleh "batat"...tak naik, dia meragam!!

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI