KENAPA LA LELAKI NAK NIKAH LELEBIH ?

by - Februari 18, 2010

Sebut pasal lelaki nak kawin lebih dari satu , perempuan mula menjuihkan bibirnya..kenapa ? sebabnya topik ni ramai lelaki suka la..Tapi tak besh bagi aku...

sekadar gambar hiasan .takde kaitan ngan kawin lelebih


Terlebih dahulu ..kita pergi kepada pegi pada yang asas..APAKAH ITU NIKAH ? untuk mengetahui lebih lanjut , apa kata kita jemput panel kita hari ini...sila klik disini ..tu secara ringkasnya..

Nape kena nikah ??? haaa....tu leh rujuk kat sini ..pada yang teror tu...tak nak baca..tak pe...jgn paksa diri...tapi kalau baca , alhamdulillah..satu ilmu lagi dapat...dapat lagi pahala..kan kan ...klik sini haaa..

Baca dah ?? haa...ringkas tapi padat kan...kenapa dan mengapa kene menikah...Ok ....bab poligami ni lak..sila la klik sini...dan juga sini ...kalau tak puashati dengan jawapan tu...klik sini lagi haa ...

Amacam ??? banyak rujukkan aku bagi sebelum aku nak mula membebel..cuba satu lagi ni...klik sini .. ok ok ..cukup ...aku lak nak bebel..heheh..

Ni pendapat aku lak ye....aku tau ! Kang jadi isu panas lak...zaman ni salah cakap skit je , pandai je orang putar belitkan ..

Kenapa lelaki nak kawin ramai neh ? Cam korang baca ..ada banyak sebab...kalau korang tanya aku , " Ben tak nak kawin ramai ke ? " ...maka inilah jawapan aku..

TAMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO....

Kenapa tamo ek ?? ok ..ini adalah alasan alasan aku..

Yang pertama , aku hanya ada sekeping hati....yang mana aku tak reti nak membahagi bahagikan kasih sayang...terutama sekali ialah , keadilan...tu aku..aku tak boleh nak adil ...

Yang kedua , aku tamo pening pening kepala....ari ni rumah sapa ..esok rumah sapa..lusa rumah sapa..tulat rumah sapa ? minggu depan cari rumah baru..haaa..aku tak bleh tuuu...medula oblagata aku tak mampu nak proses semua tu...

Yang ketiga , aku tak mampu dari segi $$$ ..dari aku membazir tabur kat kenduri kendara , baik aku bawak wife aku g cuti cuti dunia....nak g haji , insyaAllah...

Yang keempat lak , aku hidup sekali je...tamo hidup dalam keadaan kucar kacir...biarlah sorang je....kalau takde jodoh dan tiada lagi kidungmu ..eh...tiada lagi cinta , maka berbincang secara matang..cari penyelesaiannya...Ingat best ke nak cerai cerai ni !!! Pergh..boring siut....napa aku cakap gitu ? haaa....lu pk la sendiri..

Yang kelima ....cukup la tu..4 pun dah banyak...

Sekian penjelasan aku secara ringkas...aku harap semasa korang baca ni , korang dok kunyah kuaci bunga atau kuaci hitam..paling tidak pun sambil bedal prosperity burger..pergh...sedap tuu

LALALITAMMMMMMMPLOMMMMMMMMMMM....HAAA ..AKU KENAAAA

You May Also Like

11 comments

  1. bestnyer la kalu semua lelaki pikir cam mr.ben huhu..

    BalasPadam
  2. dari pengalaman, selalu lelaki yang tersepit dalam kes ni adalah lelaki asalnya tak terniat nak tambah lagi satu. mungkin ALLAH nak uji kot... dan mereka selalu kecundang... semoga BEN kuatkan IMANNNN

    BalasPadam
  3. tq...sebab dari pengalamanlah ben kata gitu...bukan sekadar omong kosong..

    BalasPadam
  4. dats y i luv u so much dear:)

    BalasPadam
  5. Ben 10 = Suami contoh .....tapi ye lah kan benda2 ni semua dah takdir, tak boleh nak cakap habis...terpulang pada individu, kalau mampu silalah, kalau nak rasa macam mana perang,kena baling2 dan kena simbah asid segala, silakan juga....tapi ben 10 ada alasan kukuh utk setia pada yg satu....

    BalasPadam
  6. alasan yg sgt releven. sbb tu la ada syarat2 d dlm Islam sebelum seseorg lelaki proceed utk menambah cawangan. perlu mampu dr segi zahir & batin, n boleh bersikap adil. thumbs up utk en. ben sbb mampu menilai kemampuan diri :)

    BalasPadam
  7. luv u tooo..huhu..malu i..hahahha

    mat gebu...bukan suami contoh..tak layak dapat tittle tu..cuma sedar diri je..perkahwinan saya pun masih muda cam blognya gak....setahun jagung...Belum menghadapi tsunami lagi...InsyaAllah tkde ..harap harap gitu la...terima kasih ..

    ween...dah tua ni kena la sedar diri...

    BalasPadam
  8. mmg bgs la klau dlm dunia ni lelaki mcm mr. ben

    BalasPadam
  9. isha...semua lelaki sama je cam saya...cuma antara dah terantuk atau belum sahaja....tak bagus mana pun saya ni..cuma pengalaman mengajar erti dewasa....terima kasih sebb sudi luang masa membacanya

    BalasPadam