Anak Teruna Vs Duda ..

by - Februari 26, 2010

Asik asik laki vs perempuan jek..mana best...malam ni aku nak bukak kes ni lak...Teruna Vs Duda..
Zaman skang ni susah nak jumpa teruna suci memandangkan semua muda mudi zaman ni dah terlalu 'terbuka fikiran'nya namun masih ada laaaagii yang menjaga kesucian maruah diri dan paling penting ialah maruah keluarganya...Ramai lagiii yang masih suci walaupun adakalanya tergugat gak tuuu..kan kan..

Anak teruna ni secara umumnya ialah lelaki yang belum pernah kawin / nikah ..Aku tamo cita yang dah kawin tapi lom nikah ni ..Tu lantak p la....antara dia ngan Allah..Biasanya lelaki teruna yang dah keluar dari kepompong mak bapak ni di antara usia 25 keatas...bawah dari tu , aku rasa still lagi di dalam buaian...Jgn laaa nak nafikan....walaupun ramai yang dah merantau sampai ke luar negara namun sebenarnya masih lagi anak mak ayah...Sebab pe ? Sebab setiap tindakan yang akan dibuat akan terlebih dahulu dirujuk pada ibu bapanya terlebih dahulu..Majoritinya gitu...kalau ada yang tak tu , no komen la...Aku tak kata salah , bagus la gitu...Aku dulu pun gitu gak..

Lelaki jarang membelakangkan mak bapak dia..Perempuan , aku tak tau...sebab perempuan ni lebih cepat matang dalam segi pemikirannya dan disebabkan matang tu la ramai yang 'terbabas' dalam membuat keputusan ...Bermaksud kebanyakkan keputusan yang dibuat , tak betul...erm..ok..tu topik lain...

Kita bandingkan mereka ini sekarang :

Lelaki teruna ni , majoritinya ....masih lagi panas baran....ego....rasa diri tu senantiasa kacak dan ramai perempuan nak....haaaa...suka keluar malam...kawan kawan adalah keutamaan..kuat cemburu !!! ...romantik ?? ermmm...memula jeeeee...kematangan fikiran ? tak kot...

Lelaki Duda atau Dude ..majoritinya ...dah cool down...malas nak marah marah sebab ramai dah ada darah tinggi ...ego ? haaa..ni ego ego orang tua...ego nak bermanja sebenarnya...Keluar malam ? paling lewat pun sampai 12 tgh malam sebab badan dah sebu..mudah masuk angin..hehe...kawan kawan adalah no 2 ..no 1 , samada kerjaya atau anaknya ...kuat cemburu ? aku rasa tak sangat dah..ada tu ada la..tak la tahap cemburu sampai nak terajang gf dia...romantik ?? haaa...cool je spesis ni...wat biasa biasa je..sebab dah pengalaman....tak mau gopoh gapah...kalau ada jodoh , ada laa...hehehe..takut pisang berbuah 4-5 kali ! ...kematangan fikiran ? pengalaman mengajar erti kehidupan ..kalau tak gak , mmg sah duda tak reti bahasa ..

Dari segi $$$ ...

Lelaki teruna ...majoritinya masih belum stabil .. sebab ramai baru abis belajar ...tak reti menyimpan duit...joli sana sini...shopping untuk bergaya..abiskan duit untuk gadget atau kereta..

Lelaki duda / dude ... majoritininya ..dah ok dah....poket penuh senantiasa ...stabil ? aku rasa ramai dah stabil ...diorng ni gemar simpan duit..untuk masa depan...samada untuk kawin lagi atau pun untuk anak diorng....malas nak membazir ..

Tu dua perbandingan aku bagi je..banyak lagi...tapi nanti jadi panjang lak...jadi wahai anak dara atau gen2 yang berada diluar sana tu , sebelum memilih , senaraikan semua sifat sifat yang korang nampak pada bakal korang tu..tak kira baik atau buruk..apa yang korang nampak , terus tulis dalam buku nota kecik..kalau takde buku nota kecik , bagitau aku ..nanti aku pos kat korang....Apa pun , jangan takut bercinta ...hehehe...hidup sekali je kak oiiii..sekian....

You May Also Like

3 comments

  1. MANIS MADU PENUH RAHSIA,
    ADA JUGA YANG PAHIT MAKNANYA,
    BILA DUDA MENINGKAT USIA,
    GAYA TERUNA MENJADI IKUTNYA....

    BalasPadam
  2. BILA DUDA MENINGKAT USIA,
    GAYA TERUNA MENJADI IKUTNYA
    Itulah ragam manusia
    Terlalu ingat asal usulnya..

    Hehe..

    BalasPadam
  3. abg ben, cmne pulak kalo si dia tu suami org..adoiii, pelik la.. bg komen ckit abg ben...

    BalasPadam