Wanita Dan Tarikh Istimewanya ..

by - Februari 23, 2010

Tarikh adalah sesuatu yang penting bagi wanita.Kerana dengan tarikhlah wanita akan mengingati segala kenangan.Samada manis atau pahit , suka atau tidak wanita pasti mengingatinya. Wanita lebih gemar mengingati dari mengambil tindakan.Tetapi bila tiba masanya , gunung berapi pasti meletup..

Lelaki lak , lebih gemar mengingati peristiwa tersebut dari mengingati tarikhnya..Hehe...Mmg..bukan semua gitu..segelintir je ingat..Masa memula cinta je , lelaki akan 'sedaya upaya' ingat agar kekasihnya tu terpikat dek keprihatinan perhubungan mereka tu...Bila dah dapat ?? heheh..

Aku amik satu contoh tarikh keramat ek...First time dating ? Berapa ramai lelaki yang ingat bila kali pertama dating ? Hehe...Berapa ramai perempuan pulak yang ingat ?? Haaa..potong jari la ramai lelaki ingat...terkial kial nak jawab..pastu ada je alasan nak bagi bila tak hengat ..

Tapi cuba la tanya laki tu , apa yang terjadi pada 1st dating tu ? Mesti dia ingat punyaa..haaa...Perempuan , pun aku tau dia ingat tapi diorng suka lagi ingat tarikh...Aku tak tau la nape tarikh dan perempuan tak dapat dipisahkan..Rasanyaperempuan ni mmg gemar akan subjek sejarah kot ..

Ada dua tarikh yang benar benar keramat..Kalau pasangan ( lelaki ) tak ingat , boleh berlaku gempa bumi berskala 13.05 Ritcher yang mana boleh mengakibatkan tsunami besar dan boleh menenggelamkan pulau pulau kecil yang berhampiran..

Tarikh - tarikh itu ialah , harijadi dia dan juga ulangtahun perkahwinan ( bagi yang dah kawin )..kalau tak hengat tarikh tu , korang leh nampak muncung jet pejuang depan korang woo...merajuk tak hengat punyaaa...boleh makan tahun woo dia ingat korang lupa tarikh keramat tu...aku pun tak tau la napee la penting sangat semua tu.

Kalau sekadar nak bagitau 'i luv u ' , bila bila boleh..tak yah la tunggu tarikh tu..g je kedai kad..beli je kad ...kasi jee...pakej sekali ngan hadiah..tak yah tunggu 2 hari tu...Tapi ye la kan , mesti perempuan kata , eleeee....sehari tu pun susah nak bagi hadiah , ni kan pulak tiap tiap hari atau minggu atau bulan...Kita ( perempuan ) bagi sehari setahun pun lelaki susah nak ingat , ni pulak ari ari ? Hehehe...btul gak kan..

Sebenarnya kan ( alasan lelaki ) kitorang ni bukan la tak nak ingat tetapi saja malas nak ingat..Nak ingat lagi perkara perkara penting seperti camana nak kaya , rumah apa nak beli nanti bila kawin , kalau ada anak nak letak nama apa dan banyak lagi la..sampaikan masalah PALESTIN pun lelaki nak pikir...bukan pe , kedamaian kat Palestin akan memberi kesan terhadap emosi lelaki...kan..sampai gitu sekali wooo...dasat dasat...

Akhir kata , lelaki tetap mencintai wanita walaupun terlupa nak ucap selamat atau meraikan harijadi pasangannya....lalalalalalalala

You May Also Like

11 comments

  1. hehe.
    betol
    sedih gile2
    kalau laki x ingt bufday.

    BalasPadam
  2. penting weh. bagi pompuan tu la tarikh paling best. siap countdown. lagi satu masa tarikh penting tu la boleh mengada-ngada mintak mcm2. haha

    BalasPadam
  3. salam...

    inilah bab yang paling digemari oleh wanita........alahai, semua tarikh kita mmg nak si lelaki INGAT...... ingat3x........

    kita, bukan nak lelaki kaya, lelaki pikir hal semasa, kita nak lelaki mengingati detik2x tarikh bersejarah....

    bukan suka muncung, tapi lelaki yg suka hidung mancung,(heheeheh,pantun 2 kerat tu..)

    apapun, di nasihatkan pada para lelaki..bahawa, wanita mmg menghargai tarikh2x penting.....`INGAT`

    BalasPadam
  4. Ben..n3 yg ni best!!...Teringat mak saya, pernah komen kat abah, pesal tak pernah puji dia rajin, abah saya kata, ok, esok aku pi jumpa org surat khabar, dan suruh depa boh tajuk muka depan "BINI KU RAJIN"...terkesima bonda ku!!..tu lah, komen lagi. Saya pulak cuma ingat apa yg saya beli tapi tatau bila beli...

    BalasPadam
  5. wah...info yg sangat bermanfaat tuk pembaca...syabas...

    BalasPadam
  6. juga tak ingat tarikh first time dating hee..

    BalasPadam
  7. saya x kisah pun samaada hubby ingat atau tidak peristiwa2 penting sebab azalinya dia memang begitu.. terimalah dia seadanya dari menyakitkan diri sendiri.. marah2.. ble dia x ingat tarikh2 penting tu. Tapi kan.. yang hairannya.. bila time dia.. (cth harijadi), mulalah buat muka musykil dimana hadiah dia disorokkan. pandai lak yer.. agaknya sebab saya dah biasakan dari awal.. agaknya.. klo terlupa.. mahu x tarik muncung 14? (hah.. jawab2)

    BalasPadam
  8. Napelah Sue ni tak macam perempuan2 lain ek..
    Sue ni plak jenis yang selalu lupa pada tarikh2 penting tapi ingat hari2 atau kenangan2 pahit atau pun manis, pelik gak kadang2 mengenangkan diri ni, kadang bila orang tanya tarikh lahir anak, Sue akan blur kejap baru jawab, memang Sue ni jenis slow atau lemau r..
    Tapi kalau kira bab2 duit tu ingat plak, kurang 1 sen pun boleh ingat, pelik2
    Dasarrr...
    Hehe..

    BalasPadam
  9. hehe..
    best entri ni..!!

    ~peace

    BalasPadam
  10. @s a y asaya pon sentap kalau tunang lupa tarikh lahir saya... saya x minta lebih pon. ckop sekadar mengingati je.. xboleh ke sesekali buat suwit2 skit... emmm,,,xpela...naseb laa dpt llki x romntik cmni...esok nak kawen knee hadap jgk....

    BalasPadam