Wajar atau tidak ?

by - Februari 22, 2010

Halimah Jongang...Aku rasa semua orang penah dengar lagu tu...Dari cerekarama terus jadi siri..Cerita dia mmg best kalau ditonton ..Lawak jugak la..Cuma ...

Wajarkah dijadikan tajuk begitu ?? Jongang ? Aku rasa ada orang yg terasa ..Bayangkan budak budak sekolah yang kecik kecik lagi tu bergigi jongang ? Tak ke diorang akan dipersendakan di sekolah ?

Mr.Os ...aku ingat lagi cerita cerita dia...Tak pulak diorng bagi tajuk cerita tu Mr.Os Jongang !
Meletup jugak cerita tu..Aku ingat lagi zaman sekolah menengah aku...Aku ada kawan..nama dia Azlan...bijak orangnya...Tapi bergigi jongang..dapat la title LAN JONGANG...bila orang panggil dia gitu , dia marah..haaa...sapa tak marah kan ? Seperti mengejek dia lak ..Mmg la satu kurniaan Allah , tapi jgn la diejek gitu rupa..

Bila dah ada cerita gini lak , aku rasa ramai lagi la yang kena perli...Tu belum kuar cerita juling ..senget ke...capik dah ada dah...haih...Kalau nak buat pun , tak perlu la kekurangan tu dijadikan lagu ...atau tajuk cerita ...biar je letak HALIMAH..dah la..

Mmg la satu drama je..kalau kena kat anak kita nanti ? bergigi jongang ? tak ke dia malu nak g sekolah ? Atau bermata juling ? Pastu siap ada lagu lak...kawan kawan dok perli gitu !
Haih...Yang sempurna jadikan yang kurang sempurna satu gurauan lak..

Teringat lagu durian Mr. Os ...

You May Also Like

10 comments

  1. biasalah nak lakukan drama....
    saya paling menyampah lagu2x yang ada lirik....AKU, anak dah terikut2x....

    lagu wali band` apa salah ku. apa salah ibu ku....` saya tutup sebelum anak inagt lirik....

    BalasPadam
  2. Tak wajar....Ben rasa tak ianya satu "penghinaan" secara halus....

    BalasPadam
  3. capik ade la..
    Si Capik..
    tv 1 kalo tk silap..

    BalasPadam
  4. ayu ..tu la..diorng skang bukan nak ajar jadi elok...lagu lagu raihan tu , cantik cantik je lirik dia..takda lak sapa nak buat drama..

    mat gebu ..sama cam saya rasa...mmg nak perli secara tidak langsung..sian woo..

    cikali...tv2 la...tu aku kata ada tu..si capik...

    BalasPadam
  5. Salam..
    Em..betol!
    Sokong!
    Tasuke!
    Tak suke lagu dia jugak.. :)

    BalasPadam
  6. ada btoi gak, kalo kena kutuk sampai mental down memang susah la kan.. tapi seelok-eloknya, jadikan kelemahan diri sebagai kekuatan

    BalasPadam
  7. saya setuju dengan pendapat anda...kalau kena sedara mara diorang baru tau...

    BalasPadam
  8. nak respon untuk cik siti ruhayu boleh...??

    @siti ruhayu

    sebenarnya kat malaysia jer perkataan aku dianggap kasar..

    padahal..di tempat lain. ianya dianggap sebagai bahasa halus dan bahasa ketuhanan...

    kita sendiri bila berdoa..meminta dengan tuhan kita ckp :

    "ya Allah ya tuhanku...AKU meminta perlindungan dariMu ya Allah..."

    kita x cakap :

    "ya Allah ya tuhan SAYA" kan..??

    jd...pk2 kan lah

    BalasPadam
  9. bnda ni la yg saya pkirkan sjak cter ni ditayangkan... bg saya xwajar ianya dijadikan lagu.. ckup la skadar tajuk sahaja.. mmg la cter tu ada mesej, tp dr sudut lain nye, byk yg negatif..

    ksian pulak kt mereka yg bergigi jongang.. lg2 yg nama dia btol2 halimah... xdpt saya bygkn mcmana perasaan diorg ble kekurangan diorg tu dipermainkan...

    BalasPadam
  10. cik lynn sokong 200%!!
    adek cik lynn smpai malu nk g skola...(gigi die xdela jonggang sgt)....tp die terasa gak la...sian mereka2 yg bergigi jonggang tu....x patot btol la~!!!

    BalasPadam