IMAN TERGUGAT ..AKHIRNYA AKU BERLAKU CURANG !

by - Februari 17, 2010

eRM..Hari ni aku mulakan diet semula...bererti sarapan pagi , makan oats 3 in 1 ..dua bungkus...manakala tengahari makan oats gak...2 bungkus....Bila melihat geng geng lain g tapau makanan , aku hanya mampu tersenyum ..melawan godaan...

Petang...aku balik ke rumah mak aku...Aku tengok mak aku ada kat umah..mesti dia ada masak neh..apa laa yang dia masak nih..jgn yang sedap sedap dah la...boleh aku elakkan diri..Sampai je umah , anak buah aku yang kecik sorang ni sambung aku..Danish namanya..huhu..perangai sama cam pakcik dia ...bila suh g amik apa apa barang , perkataaan pertama yang keluar ialah , " Mana ?? mana ?? " ..padahal cari pun belum..semua nak depan mata...bak kata jiran tuk moyang aku dulu , " mata letak kat pala lutut " ..haa..gitu la gamaknya..

Lepas aku sepak teranjang anak buah aku tu ( bergurau senda la )..aku ke dapur..mmg tabiat aku dari kecik sampai tua nak kojol ni....g umah mak , mesti nak selak tudung tu..nak tengok apa ada..bukan nak makan sangat..saja nak jengok...Jengok la sangat !!! Haa..amik ubat ! ..Mak aku masa kari ikan wehhhh...kari ikan mak aku masak kalu , korang leh tambah berkali kali..silap silap korang amik periuk nasi tu , letak kuah kari terus dalam periuk ! Takkan cukup beee...

Aku tengok kari...pastu ada bendi..hijau belaka...sah fresh neh...pastu selak periuk yang berjiran ngan periuk kari tu...ada sayur...gulp.....aku ke meja makan......ada ikan goreng...ada ulam !!! Waaaaaaaaaaaa.....pastu ada sambal belacan !!!!....aku tewas akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaa....
Tewas setewas tewasnya....Aku tak mampu nak ambik gambar langsung kerana perut dah kelaparan ..hahaha...

Akhirnya aku curang pada diet aku....aku makan dengan nasi yang penuh satu pinggan...kuah kari yang melimpah ruah...ulam yang aku bedal sampai abis satu mangkuk....sambal belacan yang aku bedal non stop...ikan goreng abis satu ekor....tu skit je tu...Kalau aku letak kicap ? letak sos cili ?? waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..sah sah aku bantai tido !

Mmg nyaris aku tak jadi g gym sebab perut kekenyangan..tapi aku tetap lawan nafsu...aku g gak...go ben go !! Akhirnyaa..........korang teka la sendiri..

You May Also Like

10 comments

  1. haaa.... kn da kantoi... adeh2..
    kunun2 dpt tahan laa.. hahaha

    BalasPadam
  2. Tuu diaa. style tulisan sungguh menggoda...dan akhirnya tewass..terjelepuk di atas sofa sambil berdengkur...betui kaa ben 10 jadi lagu tuu....

    BalasPadam
  3. cikali...laju je mu masuk eh..

    izah...tak tahan tengok kari..

    mat gebu....mana bleh...g gym gak..paksa diri tuuu....jgn tewas kali kedua...hahaha

    BalasPadam
  4. Salam :)
    Diet juga yee?
    Jom join Fana jadi flaxitarian!
    Kuikuikui..

    BalasPadam
  5. nak buat pape knape la mesti ade cobaan

    BalasPadam
  6. haha...
    entri baru..
    bab2 curang nie sensitif skit..
    haha

    BalasPadam
  7. aku yg anak yatim ni cuma mampu telan air liur jer baca entry kali ni. kau tak kesian kat aku ker, ben? hehehehe

    BalasPadam
  8. anak jawa ...nanti aku buat makan makan kat umah aku..ko datang eh...hehehe..aku mintak mak aku masak kari kapla ikan kaw kaw punya..

    arieza....g gym..hehehe..berjaya lawan

    BalasPadam